Despre ”Al treilea călător” si altele

Fac un update aici ca să nu mai răspund la toate mailurile pe acest subiect. E drept că am cam păstrat tăcerea cu ce am de gînd cu al treilea roman, fiind convinsă că nu se va întîmpla nimic pînă nu voi fi mulțumită cum arată din pdv stilistic. Mai întîi să spun că, după un an de ”dospeală”, imediat ce-am revenit din Dubai, am reluat lectura cărții și i-am dat o ultimă corectură. Astea înseamnă că am ciopărțit fără milă vreo 50 de pagini tehnoredactate, ceea ce a presupus o nouă tehnoredactare, zeci de verificări, pentru că mi-au sărit notele de subsol și pentru că a trebuit să răspund de prea multe ori la întrebarea: ”ce relevanță are asta cu Camino?”, plus că mi-am dat seama că anumitor oameni și întîmplări le-am acordat mai multă importanță decît s-ar fi cuvenit și-atunci i-am făcut să dispară și de pe cărările acestei cărți. Acum e mult mai aerisită și curățată atît de această ”umplutură”, cît și de un anumit limbaj (violent pe alocuri). De altfel, după ce se încheie operațiunea aceasta – săptămîna viitoare, sper – îmi va fi mult mai ușor la traducere și varianta tipărită.

***

Mi-amintesc cum editorul de-acum 3 ani voia cartea imediat la două luni după călătorie, dar el nu e în stare nici după 3 ani și un proces cîștigat de drepturi de autor să-și plătească datoriile către colaboratori, păi da, o chestie mult mai simplă decît scrisul unei cărți, dacă stai să te gîndești.

***

Ați avut atîta răbdare pînă acum, mai e puțin. Și eu m-am cam plictisit de proiectul acesta, abia aștept să mă apuc de altceva, ca, de pildă, continuarea ”Strugurilor” (asta ar fi ceva interesant. După zece ani, că tot se comemorează tragedia turnurilor gemene, cum ne-a mai schimbat societatea de consum și cum unii de bine intenționați ce sînt au clacat lamentabil) sau refacerea și completarea ”Nopților” (pentru care unii au vrut să mă dea în judecată haha). Yeah! Let`s sue each other…  După ce am citit prin 2007 (cînd ”curtezana” era en vogue) o mică recenzie la Struguri, mi-aduc aminte ce m-am distrat la comentariul că ”prea am avut grijă de ceea ce cred prietenii mei”.

Nu e înțelept să explic aici motivele mele de amuzament.

3 Comments

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.