Cărțile lunii februarie

  1. 11231085_538163176351615_3013949291363585504_n”Fundația Paradis” – din seria de autor Liza Marklund – pînă acum am citit 4, nu în ordinea scrierii lor sau a evenimentelor din carte, ci după cum le-am găsit. Personajul însă e același – jurnalista Anika Bengtzon. Și asta fac de fiecare dată cînd mi-e dor de o redacție cum nu va fi niciodată pe la noi, cu cod deontologic respectat și toate cele. ”Fundația Paradis” e a doua carte a Lizei, din cîte mi-am dat seama, era înainte ca ea să ajungă șefă de investigații și înainte să se căsătorească cu Thomas.
  2. ”12 creatoare care au schimbat lumea”, a cărei recenzie am făcut-o deja pe Mala Hierba – o carte grea, de studiat pentru toți iubitorii de modă, mai ales iubitoarele de modă, și nu numai. Îmi place să bag un ”și nu numai”, adică e invitat și restul de iubitori de artă. După ce-o cititți o să vedeți voi de ce.
  3. Steiner – ”Știința ocultă” – asta a fost altă bătaie de cap pe care n-am putut-o lăsa din mîini, dar sunt convinsă că dacă aș fi citit-o acum 8 ani, aș fi lăsat-o baltă de la primul capitol. Între timp, nu mai e vorba de curiozitate sau de ”trebuie să citesc asta”, ci de ”trebuie să înțeleg mai bine asta”.
  4. ”Povestiri de pe Pământ” a Danielei Marin, la a cărei recomandare lucrez acum – e una din acele cărți în care ai onoarea să vezi și mai mult dincolo de scris pentru că ai fost de atîtea ori față în față cu spiritul autorului. Cu toate astea, în timpul lecturii te detașezi de ce cunoști, e ca și cum cineva vine de undeva de departe și-ți răspunde la întrebări pe care nu știai că le ai. Iar asta se potrivește de minune cu o întîmplare paranormală pe care am avut-o azi cu Roxana (și nu e singura întîmplare paranormală avută cu Roxana). Adică gen eu întreb ceva (să nu-mi spuneți că nu vorbiți prin casă singuri) și Roxana visează răspunsul la întrebarea mea și-apoi vine și-mi povestește visul pe mail. Sigur, ea nu înțelege ce-a visat, dar e așa de real că mă trezesc cu un răspuns elaborat la toate frămîntările mele din ultimii 4-5 ani. Asta e Roxana mea. Așa și cu ”Povestirile de pe Pământ” numai că aici e și mai și, în sensul că mi se răspundea la întrebări pe care încă nu le pusesem. Dar asta e Daniela mea. :) 
  5. Acum sunt în plin jurnal de dragoste, pare-se necenzurat, Anais Nin – sincer mă super plictisește tot ce povestește ea acolo, dar o să termin cartea pentru că vreau să înțeleg de ce n-am fost niciodată o fană a ei.

Leave a Reply

