Medgidia pe share înainte!

12208504_10153730203309920_4321523338617529253_nS-a spus de multe ori despre orașul Medgidia că este un oraș mort. Din multe puncte de vedere chiar este! Și este și un oraș care tace. Tace, dar vorbește pe la colțuri. Știți foarte bine despre ce vorbesc, medgidieni ai mei!

De cîteva ori am scris despre voi, cu durere în suflet, cu amar, dar de fiecare dată cu dragoste.

Noi, cei care ne-am rupt de oraș, dar am revenit de fiecare dată sperînd să schimbăm ceva, ne-am uitat în jur și uneori am avut impresia că nu mai avem cu cine ce să schimbăm. Cu toate acestea, știu, că fiecare în dugheana lui, în colțul său de umbră, pe terasa lui umbroasă sau în biroul său cu ferestrele spre stradă, a sperat să vină soarele și pe strada lui. Știu că fiecare și-a văzut de treaba lui cum a știut mai bine și cum a putut. A urmărit pe facebook sau la televizor ce se-ntîmplă în țară.

A venit momentul ca și Medgidia să se trezească, să-și lase treburile baltă, că oricum tot acolo le va găsi într-un fel sau altul. Veniți vineri cu o lumînare în mînă, așa cum vă strîngeți toți, în fiecare an în nopțile de înviere, și să aducem un omagiu celor care au murit în flăcări. Tineri care mai aveau multe de spus. Tineri al căror destin s-a frînt atît de tragic din cauza unui șir lung de tăceri și indiferențe și neputințe la care am asistat cu toții și n-am putut face nimic. O lumînare putem aprinde. Un steag al României putem flutura. Măcar atît putem face. Măcar atît.
Vreau să fim cît mai mulți. Suntem mulți. Aveți aici un mic ghid de protest. Citiți-l. E scris de un tînăr din Medgidia plecat în Anglia. El s-a gîndit la voi. A trăit, a simțit și a scris pentru voi.

Să ieșim pentru ca cei plecați afară la studii sau la muncă să se întoarcă, iar cei care trebuie să dispară să dispară. Din locurile unde incompetența a luat-o razna și ne afectează viețile pe care vrem să le trăim pașnic. Din profesiile pentru care ne-am pregătiti atît și n-am avut loc de alții și favoritismele lor. Să dispară din administrațiile atît de ineficient administrate.De pe străzile atît de găurite. De pe podurile care nu se mai repară odată. Din parcurile atît de prost îngrijite. Din bugetul local. Din taxele și impozitele noastre. Din nepotismele, aroganțele, habarnismul și pupincurismul lor.

ȘI CHIAR DACĂ NU VOM STRIGA NIMIC DIN TOATE ASTEA, SĂ ȘTIȚI CĂ DIN CAUZA TUTUROR ACESTORA IEȘIM ÎN STRADĂ.

Să le întoarcem spatele și să aprindem lumînări pentru tinerii pe care i-a ucis incompetența și indiferența lor.

Comments are closed.