Manichiura reloaded

unghii lungiVin azi liniștită de la niște controale medicale și deschid laptopul, pe care nu l-am mai deschis de 3 zile. Veselie mare pe pagina de fani! Booom! Două doamne manichiuriste sau tehniciene de nu știu ce mi-au sărit în cap, la recomandarea alteia, care a vrut să-mi facă un bine. Probabil că pînă spre seară s-au înmulțit, dacă mîine aud de mine și cei din Ivrinezu, nu e vina mea, ci a manichiuristelor. Nici cînd eram pe val cu niște amărîte de cărți nu eram așa de citită și comentată/insultată. Și oricît de multă liniște a fost pe-aici în ultimii ani, pentru că așa am vrut, s-a dus pe apa sîmbetei liniștea asta.

Însemnarea de vină este asta. Unghii, unghii, mii de unghii... (Prea puțină lume s-ar bășica atît dacă mi-aș vedea de lecturile mele, biensur).

Și în timp ce scriu “Manichiura reloaded” traficul continuă să crească, semn că e multă sensibilitate în zona asta. Evident, așa cum spuneam și în altă parte, nu există femeie care să nu fi trecut pe la manichiură, să nu fi avut o problemă sau care să nu fi căutat o manichiuristă bună, de obicei prin recomandare. Prietenele știu de ce. De altfel, tot ce ține de zona asta de îngrijire corporală, facială, cosmetică, masaj, manichiură, pedichiură, ca să nu mai vorbim despre coafură, femeile (și bărbații) ajung într-un cabinet de cosmetică sau într-un salon de coafură, spuneti-i cum vreți, și-și aleg persoana care să se ocupe de ei numai dacă le-a fost recomandată. Numai amatorii intră pentru prima dată într-un loc și numai dacă au bafta pot să fie aranjați cum trebuie.

Am intrat în zeci de cabinete de cosmetică. Cu coaforul deja știți povestea. Am ținut minte doar două persoane extrem de bune în ceea ce făceau. Mia – 24 de ani – București. O s-o pomenesc toată viața, am fost dependentă de degetele ei vrăjite un an de zile. Părul meu a fost fericit. M-am mutat și am pierdut urma Miei. Avea un talent nativ de a face oamenii fericiți. O caut în fiecare coafeză de care am avut nevoie din 2008 încoace. Și-mi mai amintesc tot o fată tînără din București care mi-a făcut o pedichiură extraordinară. Fetele astea erau genul despre care ai fi vrut să afli mai multe, să le ajuți cumva, să le iei acasă, să le faci surorile tale.

Din atîtea cabinete de cosmetică și saloane de frumusețe doar două figuri s-au desprins din mediocritate în 22 de ani. Atît. Și nu sunt deloc pretențioasă. Dacă mi-a ciupit cineva o cuticulă sau mi-a dat sîngele sau m-a tras de păr n-am zis nimic. Și chiar dacă am ieșit dintr-un coafor cu o coafură urîtă n-am pus-o pe respectiva să-mi refacă nici măcar o șuviță. Mi-am dat seama că atîta poate, dar a doua oară nici n-am mai călcat pe-acolo.

În orice caz, înțeleg agitația care s-a creat, deși n-a fost asta intenția mea.

Am aflat însă ceva foarte important cu ocazia acestui boom. Mulți scheleți au ieșit din dulapurile celor care au trecut pe-aici și, evident, eu am fost de vină. Sunt multe fete care au terminat o facultate – bine, facultățile se încep și se termină altfel decît acum 15 ani – practic, orice manichiuristă poate face facultate în ziua de azi. De-aia multe dintre ele nici nu-și găsesc locul pe scaun și fierb în suc propriu. Dacă ar fi fost pasionate de domeniul ales nu s-ar mai fi făcut manichiuriste, nu c-ar fi ceva rău în a fi manichiuristă, DOAMNE FEREȘTE! , scriu cu caps să sară în evidență. Știu că vorba lui Madeleine Peyroux putem să dăm vina pe circumstanțe (damn the circumstances, sau cum era cîntecul ăla), dar totuși dacă ai terminat o facultate nu te mai împăuna cu ea dacă ai pus diploma în cui și ai ales să fii manichiuristă. E un nonsens. Nu mai fîlfîii diploma prin fața clienților, că tot manichiuristă ești și oricum în țara asta nobody cares ce facultăți ai tu. Ceea ce, dacă stai să te gîndești, e foarte bine din multe puncte de vedere. Iar dacă ai ales să lucrezi într-un salon atunci de ce-ai mai fi frustrată?

Nu vreau să mă lungesc. Scriu și plec în treburile mele. Nu mă interesează cine rezonează negativ la ce scriu. Fiecare înțelege ce vrea, cum simte și cum l-a învățat viața. Deși bănuiam, nu mi-am dat seama că sunt atîtea drama queens în țara asta, care fac un capăt de lume din cauza unui gel și dacă nu știi ce-i aia tips ești o vită îngălată. Deja ți-ai dat foc la valiză. Mă-ntreb cînd se vor potoli, am impresia că deja se pune la cale un blestem de grup de cădea-mi-ar unghiile și umple-m-aș de ciuperci gen. Cam intră în profilul psihologic, să zic așa.

Comments are closed.