Cursuri de dezvoltare a prostiei

IMG_20150520_111015Mă uit pe revistele astea glossy din când în când, în ultima vreme sunt din ce în ce mai jumulite și se găsesc tot mai puțini fraieri să scrie în ele. Dacă un Elle franțuzesc are peste 300 de pagini și informații cu adevărat care-ți folosesc, cel românesc are vreo 150, e plin de reclame, s-au împuținat mostrele de cadouri pentru care mai lua revista câte-o gospodină rătăcită la standul de ziare și… acum, mai nou, promovează și cursuri de dezvoltare personală. Am mai luat o revistă, nici nu mai știu care, probabil Psihologia, că pe astea le cam iau, și la fel același promo la cursuri care-ți vor schimba viața într-un hal fără de hal. Hollywood scrie pe tine. Cel puțin.

Dacă cineva are impresia că va ieși un om de succes în urma unor cursuri pentru a căror plată ai nevoie de 9 rate cu card avantaj cred că e nebun. Ce se întâmplă aici de fapt. Să presupunem că te înscrii la un curs de fotografie. Timp de 12 săptămâni un nene îți va arăta cum să apeși pe un buton la momentul potrivit (lumini, umbre, umbrele, chestii, trestii, socoteli) iar tu trebuie să-ți faci un credit la Dalles Go pentru care să plătești toată viața – 9 rate mai precis. Chestia asta e cât se poate de reală și de împachetată cu tot felul de promisiuni. Dacă să presupunem că i-ai întreba pe oricare dintre mentorii, ghizii, profesorii ăștia care te dezvoltă în așa de minunate feluri dacă respectivul curs oferă și o slujbă, în afară de diplomă, răspunsul va fi: noi ți-am dat undița, acum du-te și pescuiește. Cu alte cuvinte, îți spun un hai sictir diplomat, ți-am luat banii, ce mai vrei de la noi?

Ia poftiți slogan: we teach passion! și asta vine de la niște oameni plini de cinism, care numai pasiune nu au în ei. Nu poți să predai pasiunea unor fraieri care plătesc peste 100 milioane pe o diplomă care nu le va folosi la nimic. Nu poți s-o predai pentru simplul motiv că-ți sclipesc ochii la numărul de cursanți și deja vezi cifre în fața ochilor, nu ființe derutate care-și caută un scop în viață. Sorry, guys! Dacă vreți să schimbați într-adevăr viața unui om puneți-vă în slujba lui gratis, măcar din când în când, n-o fi foc și sigur nu sărăciți.

Alt curs: vorbirea la superlativ! Un fel de public speaking, adică să vorbești în fața mulțimii. Pentru ce ai face asta, nu se știe. Pentru ce te-ai pregăti din timp pentru așa ceva, iar nu se știe. Nimeni nu vrea, de fapt, să vorbească în fața niciunui public în veci. Iar cei care o fac, sunt nevoiți prin natura meseriei sau a ceea ce au de transmis unui public interesat. Dacă au ceva de transmis, dacă există public interesat. Și cum nevoia te învață… de ce te-ai pregăti în eventualitatea că cineva ți-ar pune un microfon în față și te-ar împinge în lumina reflectoarelor?

Alt curs: exercițiu de sinceritate cu Andreea Raicu. Costă cam mult să fii în preajma Andreei Raicu, nu credeți? Vine cu conceptul de mindfullness și “după ce și-a însușit tehnica de aplicare a lui în viața de zi cu zi, le va împărtăși participanților la cursurile Dalles Go concluziile ei pentru a-i ajuta să găsească drumul spre o viață mai liniștită și mai sănătoasă”. Bla bla bla. Traducere: ia duceți-vă voi la câteva ședințe spa, stați vreo juma de an prin hoteluri de cinci stele, mâncați numai bufet suedez la breakfast și chinese food la cină, ia mai plimbați-vă puțin pe malul mării și să vedeți ce mindfullness veți fi. A, și o dată pe săptămână faceți un shopping therapy, adică spargeți vreo sută de milioane pe cele mai bune creme și vestimentații elegante și deja v-ați dezvoltat spiritual. Ori aveți impresia că practica asta în care ne răsfățăm zilnic sau măcar săptămânal nu ne-ar face conștienți că ne iubim sau prezenți de noi înșine? Sau nu ne-ar aduce o anumită lumină pe chip? Sau nu ne-ar destresa de anumite probleme? Haida deh! Nu mai bine ar trăi Andreea Raicu cu 1500 de lei pe lună, după ce și-a donat toată garderoba unor fete de la orfelinate? Să vină apoi la mine s-o învăț cum e posibil să arate bine și dacă mai are asta vreun sens într-un oraș unde nu se întâmplă nimic sau unde se întâmplă mai multe decât realitatea ei poate percepe. E și asta o experiență, în definitiv, care te-ar putea super dezvolta spiritual, dragă Andreea. Lasă-mi un mesaj și îți voi sugera GRATUIT un loc unde oamenii chiar au nevoie de tine, numai să te țină mindfullnessu după aceea și să nu pleci apoi 3 luni în hoteluri de 5 stele ca să-ți revii.

Iar cursul de actorie… credeți că veți juca într-un film sau pe o scenă de teatru imediat ce l-ați terminat? Cum? Nu de-asta îl faceți? Dar pentru ce? Ca să vă întoarceți înapoi la slujbele voastre plictisitoare?

Acum vreo juma de an am vrut și eu mai multe detalii despre un curs de hipnoză, mă interesează domeniul și cumva, dar nu știu cum, aș vrea să mă specializez în asta. Așa că am descoperit, din link în link o introducere de-asta în hipnoză care dura vreo 5 zile. Numai bine, mi-am zis, măcar mă dumiresc despre ce e vorba și văd eu mai încolo dacă mă mai pasionează domeniul. Trimit mail și cer detalii. Mă sună un nene că e 6500 lei, adică 65 milioane vechi. Jeeez! Dar ce-mi faci, nene, de vrei atât? Îmi arăți Lemuria? Mă trimiți pe Atlantida?

Oamenii ăștia plătesc taxe? Sunt și ei buni români? România funcționează și cu ei?

Iar acesta este mesajul Mădălinei Mihaela Anghelescu, bolnavă de cancer și aflată într-o situație disperată. Îi urmăresc în fiecare zi postările și stările sufletești, despre felul în care se luptă cu boala. “Buna dimineata! Am nevoie de ajutorul vostru! Daca din intamplare cunoasteti pe cineva care are acasa ABRAXANE 100 mg / fabricate in America, sunt sigilate si nu le mai foloseste, sunt dispusa sa le cumpar. In Romania in farmacie nu se gaseste, sa le cumpar din Turcia sunt scumpe, pacientii din alte tari le iau pe reteta si costa doar 5-10 euro…la noi nu se poate..frown emoticon…traim in Romania! Va rog sa share uiti anuntul! Multumesc!”

Dacă vreți într-adevăr să vă dezvoltați spiritual, ajutați-o să trăiască. Faceți zid în jurul ei și vă asigur că treaba asta va conta mai mult decât orice curs de dezvoltare personală ați dori să faceți pentru a le ajuta pe vedetele noastre să mai scoată un ban în plus și a-și întreține, pe prostia altora, stilul lor de viață cu spa și călătorii și masaje, fițe și alte bășini.

Nu am avut să scriu despre ea, despre Mădălina, dar în timp ce editam însemnarea asta pentru blog, mi-a apărut pe Facebook mesajul ei și m-a trăsnit discrepanța dintre realitatea în care trăiesc unii și iluziile pe care și le fac alții din cauza unor reclame gândite de oameni cu un cinism feroce.

Trageți singuri concluziile că până la urmă banii sunt făcuți să fie cheltuiți pentru sufletul nostru! Dacă-l cunoaștem bine, n-avem nevoie de minciuni împachetate frumos ca să știm ce alegem pentru el.

Comments are closed.