Nos sobran los motivos

un poco coctailizataIeri, în timp ce vorbeam și-mi prezentam niște argumente, mi-am dat imediat seama că o fac în zadar. Era a nu știu cîta zădărnicie pe care o contorizam în decurs de 4 ani. Mi-a venit să spun în mijlocul frazei, băh, știi ceva, ia că-mi bag picioarele, nu cred că vrei să știi cu adevărat părerea mea despre tine, dar am continuat pînă la punct, măcar în fraze să am o finalitate rotundă. Dar deja mă gîndeam la Zaragoza, la Comaruga sau Peniscola sau orice altă destinație care n-are legătură cu realitatea asta, o terasă în soare, o cafenea sub ploaie, un drum uscat ca o zi de august, praf pe bocanci.

Același lucru mi s-a întîmplat într-o altă discuție în care un cocalar de decor s-a băgat în seamă, deși nu-l întrebase nici dracu nimic și a căzut trăsnit de falsă admirație ca să puncteze și el ceva, dar în nici un caz o frază. E ca atunci cînd suni la un număr cu însemnătate cîndva și răspunde de partea cealaltă a firului un libidinos, dacă tot ai sunat îți mai dă și întîlnire, gîndind cu singurul cap cu care gîndește că așa a vrut soarta.

Între stații, acolo e punctul meu critic din zi. Între stații fredonez muzica pe care o ascult, o ascultam și o voi asculta mereu cînd voi fi pe drum, și mi se urcă vechi furii la cap, revoluții lăsate baltă, exituri fără finalitate, mi-aduc aminte de oameni pe care trebuia să-i cunosc, drumuri pe care trebuia să le fac, pagini pe care trebuia să le umplu, manuscrise pe care trebuia să le corectez, articole sau traduceri pe care trebuia să primesc bani, proiecte mici sau mari de la care trebuia să primesc un feedback. Tot acest timp, toată această energie pierdută în van care mă presează între stații.

Dacă vreodată o să vezi o oală sub presiune între stații, s-ar putea să fiu eu aia.

Și la sfîrșitul zilei mi-aș dori să cunosc măcar un om care să lase de la el. Dar trec luni, ani, vor trece eternități peste eternități, cuprinse în tot atîtea secunde, timp în care voi fuma țigări sau îmi vor zbura gîndurile și cîntecele prin Univers și tot de proști rupți în cur voi da.

Comments are closed.