Plan de lectură pe 3 luni, plus cărțile lunii decembrie

1425507_390859114415356_7018932439759205289_nPentru că decembrie a fost o lună cu multe alergături (pentru cadouri) și curățenii prin casă și stat cu ochii apoi pe tavan și gîndit la cai verzi pe pereți la cum ar fi dac-ar fi terminate listele alea odată plus dorințe care mai de care, lecturile mele s-au redus la “Floare de noapte, floare de bar” – a Lea-i Jacobson, la ceva poezie turcă și o carte cu titlu “O lady la masă”, în caz că aș fi avut musafiri la cină de Crăciun. Dar cum toți prietenii mei sunt în afara țării sau prea departe de MedgiDallas, unde n-ar veni nimeni nici măcar într-un popas de cafea, darămite în vizită, am citit cartea cu de-alde ladies degeaba.

Cît despre Floare de noapte, floare de bar m-a distrat pe alocuri, foarte puține, ce-i drept. Nu e carte erotică și nici n-am citit-o pentru că-mi pasă de viața hostesselor eșuate prin Japonia din diverse motive. Desigur nu se putea să nu existe și hostesse românce, pe care Lea le-a întâlnit în baruri. Aveam nevoie de ceva ușor cu care să-mi umplu timpul de pe navetă, de producător de week-end ce sunt. Sau eram. Oricum s-a cunoscut în ultima perioadă că am redus numărul orelor de navetă, a scăzut și numărul paginilor citite. Lucru pe care-l voi recupera imediat, în lunile ce urmează.

Iată perla pe care-am extras-o din Floare de noapte: “Meseria de hostesă m-a învățat ceva, și anume că să te întîlnești cu fete bete te costă mai mult decît să te vezi cu fete treze” – te unge pe suflet să vezi cît de inteligenți sunt bărbații.

Iată lista de cărți pe următoarele 3 luni. Am făcut-o pe un an, dar nu știu dacă o să mă țin de primele 3. Să vedem cum merge și pe urmă continuăm cu următoarele 3.

agathaPentru ianuarie.

  1. Autobiografia – Agathei Christie și 2. Jurnalul secret al Agathei Christie (este vorba despre caietele ei personale, descoperite și comentate de John Curran) ambele începute și neterminate, barem prima e începută din 2003.
  2. Așa ceva nu se întâmplă niciodată de Anne Holt, un roman scris de fostul ministru al justiției – pare ceva ușor, de citit foarte repede și fără bătăi de cap. Merge în zilele de navetă.
  3. Din seria dezvoltare personală Gesturile care vă vor schimba viața a lui Joseph Messinger – începută și asta pe navetă și neterminată
  4. O femeie la putere de Carl Bernstei – despre viața lui Hillary Clinton (pentru că încă îmi plac biografiile, ba chiar mai mult decât oricând)
  5. Cu ochii-n patru a lui William Boyd – despre Eva, cine altcineva, femeia-spion (cică premiul Costa pentru cel mai bun roman al anului)
  6. Și pentru că tot îmi plac egiptencele aleg Ahdaf Soueif cartea ei Te port în gând – doar pentru a încerca un autor nou
  7. Din seria musai list Universul holografic – a lui Michael Talbot, începută prin iunie 2007, apoi reîncepută prin mai 2014, iar acum chiar vreau s-o termin, că-mi stă pe creieri. E din cărțile alea pe care trebuie să le trăiești mai întâi, ca să le poți pricepe cu adevărat.
  8. Și Nici Zen, nici psihanaliză – cartea (care trebuie) închisă a lui Matei Georgescu
  9. Antologie de poezie turcă de la începuturi până-n prezent
  10. Enrique Villa Matas – Bartleby & Co (tot așa de terminat)

Luna ianuarie e mai mult cu cărți începute deja pe care vreau să le termin, ca să le pot muta în cutia cu citite ianuarie. Așa că, dacă vi se par multe, sunt de fapt citite deja pe jumătate. Dar acum nici asta nu e o regulă, că Autobiografia reginei cărților polițiste, cum era numită Agatha Christie, trebuie s-o iau de la capăt, nu mai țin minte nimic, deși am pagina îndoită ca semn la pagina 311. Da, sunt acel cititor nemernic care îndoaie paginile la toate cărțile. O altă regulă observată de-a lungul timpului la cititorii înrăiți: “Orice cititor care se respectă are cel puțin 5-6 cărți începute, pe cale de a fi terminate”. Nu mă contrazice nimeni, nu-i așa?

Pentru februarie

  1. Corespondența – lui James Joyce
  2. Alegerea Sophiei a lui William Styron. Nu vreau să văd filmul, până nu citesc cartea.
  3. Frați și surori (cum ne influențează viața legăturile fraterne)– Jeffrey Kluger (începută pe navetă prin mai, neterminată)
  4. Lumină cernută (cealaltă viață a lui Catherine M.) – by Catherine Millet, n-am citit nici o carte a ei și deja încep cu cea care a zguduit literatura franceză. Din ce citesc pe coperta 4, cred c-ar fi trebuit să-ncep cu Viața sexuală a Catherinei M., dar până m-apuc de asta poate vine și cealaltă.
  5. Înger luptător a lui Pearl S. Buck, o autoare pe care o apreciez, de când am citit Mama acum vreo 20 de ani.
  6. Dintre autorii total necunoscuți am ales pentru februarie Monique Roffey – Femeia albă pe bicicleta verde, o poveste de dragoste din Port of Spain și…
  7. Alaa al-Aswani – Chicago
  8. Vindecare și recuperare și 9. Letting Go – din seria David R. Hawkins
  9. și de terminat ultimele 100 de pagini din Fluxul lui Tara MeyerRobson, sau 40 de zile pentru o transformare totală a vieții. Acesteia i-am început și o recomandare, dar cum nu mi-a convenit cum sună, am sunat-o și pe aia baltă.
  10. Clubul crimei – Edgar Wallace. Pentru că sunt fan cărți polițiste cu crime, ciopârțeli și găsirea criminalului.

Martie 

  1. Serata abstinenților sau distracție americană – Jaroslav Hasek
  2. Albă-ca-zăpada – Donald Barthelme, nu prea-s sigură de asta, dar e o carte care se citește într-o zi
  3. Cum se ameliorează operele ratate – Pierre Bayard. Nu știu de ce m-ar interesa așa ceva, dar just in case 😀
  4. Nord-Vest – pentru că mi-e dor de Zadie Smith
  5. Goală – Sylvia Kristel – hai s-o vedem și pe asta.
  6. Dacă tot am ajuns la goliciuni și oficial e primăvară mă bag pe Primăvară neagră a lui Henri Miller, începută și asta primăvara trecută
  7. Adevăr vs falsitate și 8. Putere vs forță din seria David R. Hawkins
  8. Între două țărmuri – Henry James, începută și asta de n-șpe mii de ori, m-am săturat să o tot car după mine la fiecare mutare
  9. Explozii în Stockholm – Liza Marklund, nici o lună fără o carte polițistă
  10. Furtună solară – Asa Larson,hai bine – două cărți polițiste

Ați citit ceva de-aici? Dacă da, dați cu părerea. Ori băgați alte recomandări.

Comments are closed.