Danga-langa, langa-danga… sună pe tv talanga

ImageIniţial am vrut să scriu despre purtătorii de cuvînt, aceşti lingăi ai instituţiilor de stat, care nu sunt în stare să răspundă la telefoanele de serviciu, pentru că de fapt asta ar însemna să explice şi să se explice ori să-i explice pe alţii, o treabă foarte ingrată, foarte dificilă, deci nasoală. Dar n-am timp acum de ei. Rămîne pe altădată…

Sinistrată fiind prin Medgidia, deşi ştiu că pare incredibil, mai ales pentru cei care n-au avut treabă cu Medgidia decît aşa el fugitivo şi, mai ales, pentru cei care au citit primele ştiri ale dimineţii cu hoţii care au jefuit poşta oraşului (of, bine că mi-am scos coletele pe săptămîna asta), mi-am pierdut timpul citind o carte despre „prietenii esenţiali” şi, vrînd-nevrînd am dat şi peste aberaţiile Veronicăi Cara care se producea pe la tv-uri, sărea din sticlă în sticlă, cum am spune într-o emisiune înregistrată cu Monique. Remember, Monique? Cara asta, ba era într-o seară la Brancu, ba a doua seară la Mărunţă. Femeia este o cacofonie din cap pînă-n picioare, başca obsedată de fosta ei prietenă, care, după ce-a mucificat-o cu alte ocazii în alte emisiuni neterminate, acum pare a regreta şi a-i simţi lipsa, altfel nu ştiu ce mai are de zis.

Sigur că pentru lumea mondenă şi facilă a Bucureştiului gagica asta poate părea o femeie deşteaptă, săraca, dar pe cît e de penibilă, pe atît e de inutilă în show-bizz şi uite că începe lumea să se cam prindă. E ca un ţînţar aşa care vrea şi el să înţepe pe cineva şi nu mai reuşeşte, ba e psiholog, ba e confident, ba e prietenă, în mod evident nimic din toate astea pentru nimeni, doar o oportunistă care i-au cam scăpat muşteriii printre degete, pentru simplul motiv că a făcut greşeala să-i creadă pe toţi mai proşti decît sunt în realitate. Acum a ajuns măscăriciul perfect al altora mai cinici decît ea. O invită unii pe la emisiuni doar ca să-şi mai bată puţin singură joc de ea.

Ei bine, individa asta mi-a adus aminte de un bou, a cărei cultură se reducea la un raft de cărţi pe care avea pretenţia că le şi înţelesese. Zic „bou” pentru că nu s-a dovedit altceva, în ciuda faptului că ar fi putut fi un om de seamă, dacă n-ar fi citit raftul cu pricina. Unde se vede cît de important este totuşi să ai prieteni care să-ţi facă ceva recomandări pe măsura caracterului, personalităţii şi a micului tău creier. Unde se vede şi cît de important este să ai prieteni care să nu-ţi recomande totuşi nimic. Ei bine, ce făcea individul… începea să-ţi laude, chipurile, pe cineva… era plin de „ce”-uri… Ce gazelă! Ce picioare! Ce suflet măreţ! Ce talent! Şi pe urmă te plesnea cu alte imagini, ce gazelă… dar păcat că şi-a pătat odată pantalonii de ciclu la sport! Ce picioare, numa că avea păr pe degete, ăla o strica… Ce suflet măreţ, dar păcat că se culca cu cine apuca, iar acum are 20 de kile în plus (de parcă sufletele măreţe ar trebui să stea înghesuite doar într-un pachet de 45 de kile)… Ce talent, numa că eu îi făceam textele… Lăuda pe toată lumea doar ca să spurce 2 secunde mai tîrziu.

Şi la ce bun atîtea recomandări dacă sfîrşeşti ca Cara aia, care, orice-ar face, va fi urmărită toată viaţa de cacofonii. Unde se vede cît de important este totuşi să ai nişte părinţi măcar decent analfabeţi, să nu-ţi plesnească aşa un căcat în propriul nume chiar de cum ai făcut ochi, că după aceea nu mai scapi de căcat toată viaţa ta, oricît te-ai feri de el tot acolo nimereşti. În cocină. Să te mănînce porcii.

În fine… purtătorii ăştia de danga-langa, langa-danga, gen Cara, care nu spun nimic urît, dar insinuează tot ce-i mai rău, apelînd la imaginaţia celorlalţi, sunt cei mai de rahat oameni pe care i-am întîlnit vreodată. Mi se face efectiv rău fizic cînd întîlnesc pe vreunul aşa. Ştiu din proprie experienţă că ăştia nu stau prin preajma ta decît ca să te denigreze mai tare. În faţă îţi arată cea mai profundă prietenie, tu poate ai treabă şi n-ai timp să verifici toate tîmpeniile pe care ţi le spune celălalt, şi de ce-ai face-o, nu? Ai ceva dubii cînd auzi cum vorbeşte despre ceilalţi şi ştii că nu vei fi nici tu sărit, la o adică, dar îl laşi în pace să abereze, bazîndu-te cumva pe inteligenţa celor din jur pe care el îi crede deja atît de proşti.

ImagePe urmă te trezeşti că, de fapt, ăla te urăşte de o veşnicie nu pentru că eşti mai frumos, mai deştept sau mai al dracu decît el, şi ai oi mai cornute, ci pentru că nu-i cînţi în strună.

Iată un exemplu à la Veronica Cara: „de ziua mea mi-a adus Bianca 2 perechi de pantofi, cu toate că erau numărul meu şi erau foarte frumoşi, nu am vrut să-i accept şi am rugat-o să-i returneze şi să-mi aducă alţii, mai acceptabili” (citat aproximativ). „Nu cred că mi-i cumpărase – că nu cred că a cumpărat Bianca vreodată cadouri cuiva” bla bla… unde vrea să ajungă această prietenă neesenţială în viaţa oricui cu această mărturisire idiosincratică? Pînă şi pe Brancu l-a făcut în seara aia de cap, nu c-ar fi prea greu cu Brancu, mă rog… ăla pune botul la orice bîrfuliţă şi fix ca o băbuţă curioasă întreabă: „şi ce-a făcut? I-a returnat?” „Nu, zice prietena dezamăgită, i-a dăruit altcuiva” „Vaaaai, se oripilează Brancu, şi-a găsit altă proastă”…

No, bine că sunteţi voi nişte deştepţi. Să mor io dacă n-am rămas hipnotizată de atîta zbucium sufletesc, Brancu stătea şi el cu gura căscată şi cu ochii beliţi aşteptînd continuarea, ce se întîmplă, domle, aşa grav mi-am zis încercînd să pricep despre cine vorbeau aceste persoane la oră de vîrf. Cînd colo, ce crezi, Bianca Drăguşanu… aia fusese prietenă cu paparuda astalaltă, îi dăduse nişte pantofi de ziua ei, aia nu-i primise şi tot ea era acum şucărită că îi dăduse mai departe altei femei. Ce tragedie! Ce dramă! Ce teatru ieftin! Ce pizdă de bărbat şi Brancu ăsta! Ce prietenă neesenţială şi aia! FUCK! Ce cretini! Orice adolescentă de 16 ani are discuţii mai productive la un ceai cu prietenele ei decît pitecantropii ăştia bîrfitori…

Danga-langa, langa-danga… sună-n asfinţit talanga!

2 responses to “Danga-langa, langa-danga… sună pe tv talanga

  1. Imi vine sa te pup: “Ce pizdă de bărbat şi Brancu ăsta”. Da’ lasa ca stiu eu, te faci ca scrii in blog si tu de fapt spargi oficiile postale 😀

    Like