Meseriașii. Urmează teracota.

Chiuvetistului i-a luat o săptămînă să termine pusul chiuvetei. Pregătirea lui psihică pentru treaba asta a durat fix 5 zile pentru o treabă de o oră, care a durat vreo 5 ore, cu pauze de țigară, întrerupte de escape-uri la țuiculița de peste drum. Și încă să zic mersi că era o rudă de-a mea de-a șaptea spiță, că altfel… muream dracu și nu mai aveam în ce să spăl vasele murdare. mă rog… să-mi notez undeva să nu mai apelez la oameni cu nume de cîine care-și evaluează munca pe principiul ”cît te lasă inima”. că inima mea e prea largă pentru cît de meseriași sunt unii.

***

nush, mă uit și eu la Discovery ”Travel and living”, unde sunt prezentate uneori ceva case de vacanță, arhitecturi intersante și reparații fabuloase, sau la ”Extreme Make-over” unde ăia într-o săptămînă demolează o casă și ridică alta în loc, și aici, din locul de unde mă aflu eu, mă consider mulțumită dacă găsesc un meseriaș bun, care să vină, să repare, să înlocuiască și să se care, fără să-mi umple capul cu amintirile lui din copilărie. dar nu, aici schimbi meseriașii, dar problema rămîne suspendată în țevi mai ceva ca fantomele din Bel Rasheed. cu ăștia îți trebuie mai multă răbdare decît cea necesară creșterii unui copil. mai întîi că toți, fără excepție, își încep treaba cu o pauză. de țigară. își fac curaj sau nu știu ce dracu.

e hilar, dacă stai să te gîndești, de zici că ar munci pe semințe. îmi vine să-i reped sau să le fac galerie ca la un meci de fotbal, un fel de hai, băi, nene, hai cu scula aia, hai cu șurubul, bravo, uraaaaa, s-a dat o gaură… să-i încurajez, dreacu, cu un ”hai cuțu, cuțu, ia de-aici o bombonică”, să nu adoarmă cu capul pe vreun robinet, ceva, sau să nu muște din chiuvetă. 

***

urmează doamna teracotă la rînd. aceeași poveste. meseriașu de teracote zice că mai întîi trebuie să vină la fața locului să vadă plăcile, cărămizile și modelul. nu am zis că vreau un șemineu, să nu se zăpăcească omu, să nu se sperie, să nu clacheze, doamne ferește! cu ăștia trebuie să fii mai atent decît cu poeții, sunt de o sensibilitate rarisimă…

8 responses to “Meseriașii. Urmează teracota.

  1. Tocmai sunt la a nu mai ştiu câta intervenţie pe la ţevile şi bateriile din casă, că na, pleznesc pe rând, dovadă de cât de bune şi de îngrijite au fost. Nu mă pricep eu foarte mult la chestii de-astea, că na, nu sunt de factură tehnică, dar cu un om care să mă ajute, puneam chiuveta aia fără să beau :))

    Like

  2. Concluzia: mai tregeti cu ochiu’ pe la ce fac baietii,mai dati-va cite putin cu stingu’n dreptu’ si invatati sa va descurcati singuri ,daca nu vreti s-ajungeti la balamuc! Noi asa am facut si chiar daca dureaza mai mult pina ne iese treaba ,macar iese cum trebuie si culmea,mai si rezista vreme indelungata!
    Plus ca ,facind singur,nu-ti transformi toata casa in santier pentru un cacat de robinet!

    Like

  3. xxl: am trecut testul răbdării în Dubai, dar va trebui să-ți șoptesc separat asta, la ureche. pe urmă totul a devenit foarte simplu. sau cred că l-am trecut pe Camino. sau prin vreo redacție din București. nu mai știu sigur.

    madam: da, ma merre, ai dreptate, de fiecare dată cînd și-a băgat nasul popîndăul-șef în treburi casnice au avut o durată mai mare de timp.

    a123_ cred că și-ar lua lumea în cap, ceea ce juma din scopul emisiunii ar fi atins, dar n-ar face un living din instalațiile lui, that`s for sure. niște încurcă-lume, dom`le. :d

    Like