Experiment cu și despre șpagă

Să vedem dacă-mi iese. La cît sînt de sadică însă… 

Deocamdată îmi pun o dată pe săptămîna masca sprîncenelor încruntate și observ pe sub ele mizeria umană din spitale, dacă tot am drum pe-acolo, cel puțin o dată pe săptămînă. Am și răbdare, nu numai drumuri de făcut pe-acolo.

Ce-am găsit ieri. Un medic cam ofticat (pînă acum de trei ori l-am prins ofticat fără motiv pe mine – a patra oară mă voi oftica eu pe el, jur!), o asistentă tătăroaică foarte sexi, blondă și promptă, cu un scris de mînă prea rotund ca să poată fi descifrat, niște scule vechi de pe vremea lui pazvante chiorul și atitudinea aceea clar înrădăcinată prin spitale (acum nu știu dacă din prostie sau e doar o tactică de a-i face pe cei mai slabi de înger sau pe panicarzi să scoată banu din buzunar), cînd personalul medical în fața căruia ai aterizat cu o problemă se uită la tine ca vițelul la poarta nouă și te întreabă cu o uimire sincer-paradisiacă așa: ”ce căutați aici?”, fază la care mie mi se rupe filmul și devin de-a dreptul nesimțită. După ce răspund cuminte la întrebare, deși îmi vine mai degrabă să le dau un cap în gură, îi ard apoi la bani, adică la șpagă, pentru că nu m-a deranjat niciodată să plătesc tariful cuiva atunci cînd a fost afișat la vedere. Dar, cum se presupune că spitalele românești sînt gratuite, vreau să-mi permit măcar lejeritatea de a da șpagă unor oameni relaxați, care nu au prostul obicei de a mă indispune cu atitudinea lor și de a mă trata corect, chiar dacă n-a pus nimeni o vorbă bună pentru mine (am interzis asta oricui, ar fi fost prea simplu) sau nu m-au văzut niciodată în viața lor, deși, mă rog, ăștia la care am aterizat ieri mă văzuseră de vreo patru ori pînă acum și de patru ori le-am spus cu ce mă ocup. A cincea oară o să spun că sînt femeie de serviciu la Rebu, să vedem ce se întîmplă. 

Adică nu știu, eu nu pot să-i iau pe oamenii ăștia în serios atît timp cît nu-și iau ei slujbele în serios.

Sincer, mă distrează mai tare lupta pe audiențe de la Antena 1 și Realitatea TV și cum încearcă la modul cel mai patetic să se impună/întreacă și să se mintă unii pe alții că sînt mai tari decît le este permis. Și-ăștia alți ”profesioniști”, desigur.

 

Experimentul continuă, despre spitale (secția maternitate, mai precis) mai vorbim marți.

One response to “Experiment cu și despre șpagă