Ca să zic așa…

Experimentez mai mult ca de obicei drumul spitalelor, văd mutre de doctori și, mai ales de asistente, care se cred niște super women, dar cu atitudinea aia de rahat, că n-au de gînd să salveze nimic fără să le strecori ceva în buzunar, de-ți vine să le iei la pumni pînă-și revin. În general, nu am nimic împotrivă să dau bani unor medici care sînt subapreciați din pdv financiar de statul român, pentru că respect munca asta mai mult decît multe altele și pentru că-mi pun viața în mîinile unor oameni pe care mi-i doresc cît mai grijulii în legătură cu asta și n-am chef ca din cauza unei chestiuni de bani să-mi încurce cineva analizele sau rezultatele. Spitalul din Medgidia arată oribil, poate că toți cei care lucrează acolo s-au obișnuit cu focarele de infecție care se bălăcesc pe holuri, prin colțurile pereților, peste tot, poate că mopurile cele negre ale spălătoreselor nu-i mai deranjează demult, îmi dau seama de asta după halatele gri ale tuturor, pe care ei le văd albe, cu toate astea fiecare pacient trebuie să plătească 5 lei intrarea, la fel și însoțitorii, wtf?! Am făcut o întreagă tevatură (pentru a doua oară) încercînd să taxez practica asta și punînd mii de întrebări cerberului de la poartă. Toată discuția s-a încheiat cu ”sînteți niște excroci, măcar de ți-ar cumpăra ăștia un halat din banii pe care-i luați de la bieții oameni”. L-am pus să-mi taie chitanță, să-mi scrie numele pe ea, să-i pună număr de înregistrare, să-mi arate legitimația. În final, cred că mi-a tras ceva înjurături printre dinți.

Pe scurt, am ales un doctor particular. Dar cred că mai am multe de văzut pînă la uimirea finală.

***

A trecut și Paștele, aleluia! N-am reușit să mănînc nici măcar o singură feliuță de cozonac de casă sau prăjituri din acelea pufoase făcute la cuptor. Se pare că-n zilele noastre gospodinele preferă să cumpere de prin alimentări și cofetării chestii cu cremă multă și grețoasă. Atîta risipă de ouă mă face să cred că de fapt criza e doar așa un subiect de conversație, ca și cutremurele de prin Japonia. Nu afectează direct pe nimeni, dar lumii îi place să clevetească dîndu-se lovită și impresionată pînă la lacrimi.

***

Ca să zic așa… expresia favorită a unuia dintre jurații de la ”Românii au talent”. Nu e de mirare că în țara nimănui cîștigă de fiecare dată cazurile sociale. Ăia care scot în evidență drama lor personală. Cu mațele la vedere… ca să zic așa… Știi, ca atunci cînd prinzi din întîmplare o discuție în troleu între două muieri care-și laudă ovarele bolnave sau trompele cu defecte, făcînd din gravitatea bolilor lor un fel de trufie. Ca să zic așa.

Stop. Acu chiar mă apuc de articol că deja am intrat în întîrzieri și nu mi-e în obicei.

Hai să-mi trăiți!

10 responses to “Ca să zic așa…

  1. in romania si daca respiri platesti b-( mi se pare totusi ca multi se plang si raman cu plansu’. hai sa facem revolta maine la 10 si knd ajungi la locul stabilit, pauza k nici ciorile nu mai croncane:)) si tu sa ne traiesti si sper ca problema pe care o ai sau ai avut de ai mers din spital in spital sa nu fie grava :*

    Like

  2. Esti absolut sigura ca vrei sa faci un copil aici, in Rromanika? Sa-l cresti aici si toate cele? E de kkt sa condamni un copil la o viata de sclavie, nu crezi? Reflecteaza…

    Like

  3. @Elle: sint sigura ca vreau sa fac un copil, da. pina acum un an toti doctorii m-au facut sa cred ca nu-s capabila de asta. s-au inselat. cit despre sclavie, e peste tot, crede-ma. am trait in 4 tari diferite si cam stiu cu ce se maninca libertatea. oricum n-am de gind sa cresc un copil pentru romania. important e sa vina pe lume in regula, pe urma mai vedem 🙂

    @ajnabi: mersi de gindurile tale bune 🙂

    Like

  4. important e sa fie totul bine pina la capat,sa nasti usor,sa fiti sanatosi amindoi si dupa aia vezi tu ce si cum!
    se mai nasc copii in romania si slava domnului,cei mai multi sunt bine mersi! nu trebuie sa dramatizam sau sa ne speriem de ce-o fi,cum o fi…pina la urma si la coada o sa fie un luptator ,ca si parintii lui si asta conteaza!
    observi ca am zis luptator,da? aia inseamna ca poate fi si o amazoana focoasa ca ma-sa!pupam familionu’ !

    Like

  5. wow x_x scuze nu am stiut ca “problema” era un copil 😡 pff uneori sunt atat de aiurita ca si daca imi spui despre ce e vorba tot nu stiu care e subiectul:)) oricum iti urez ca totul sa fie exact cum iti doresti tu, in privinta copilului si in orice alt caz. sa ai o viata frumoasa si sa fii fericita mereu

    Like

  6. Păi, da, să plecăm cu toţii din România, ce pana mea, că oriunde în altă parte e mai bine, nu? Libertate, fericire şi dixtracţie peste tot, numai în România nu. Deşi, pana mea (ce dracu’ am de nu zic pula mea?), până acum, din ce văd eu, p-aici e încă ţara în care poţi să faci cam ce ai chef fără să te fută nimeni.

    Like

  7. @nameless: in cazul nostru noi ne-am intors special pentru asta. romania nu e o tara curata, iar eu nici macar nu sufar prea mult de patriotism, dar am vazut locuri mai rele si batai de cap mai mari si ciinii nu alearga cu covrigi in coada nici in anglia, nici in spania, nici in dubai, daramite in ograda ta. sa mai plece si altii, daca le tremura opinicile.

    @ajnabi: aiurita sint si eu, stai linistita. e de bine.

    @madammerre: nu ne mai lauda atit, ca sperii vecinii sau ii bagi in boala, una din doua oricum. la mine acum sint momentele alea din viata cind ma minunez de inteligenta mamei-naturi si de prieteni.
    va pup!

    Like

  8. Cred ca toti stim cum e sa dai bani la medici, asistente…e trist cand treci prin experienta spagii, dar cel mai trist e cum isi schimba ei atitudinea dupa ce le dai bani. Cand am fost internata prima data, cu copilul nostru adoptat, medicul de garda a refuzat sa puna mana pe el din cauza faptului ca eu nu cunoasteam istoricul medical al parintilor biologici ( ba si-a mai permis sa ma faca si inconstienta), dupa care i-am dat plicul si brusc era cel mai frumos si inteligent copil; si eu care eram sigura ca voi lupta mereu cu sistemul m-am trezit a face parte din el ( nu pot sa lupt in felul asta daca am un copil de crescut, deci…compromisuri din iubire). feli

    Like

  9. Feli: din pacate, asta e tactica lor, jenanta pentru o creatura umana cu demnitate, ori te panicheaza ca sa scoti mai multi bani din buzunar, ori incearca sa te umileasca pentru acelasi motiv, ca sa fii tratat ca o fiinta umana si sa auzi un cuvint frumos. bineinteles ca daca ii iei la trei pazeste nu recunoaste nimeni ca aceasta e o tactica, iar noi facem pe politicosii de teama sa nu ne dea reteta gresita daca, doamne fereste, ii suparam pe domnii doctori si mai ales pe doamnele asistente. si-apoi cind e la mijloc sanatatea unui om drag, abia daca ne mai amintim luptele noastre cu sistemele de orice fel. sintem multumiti ca ne-am primit reteta, medicamentul si ca cel de linga noi zimbeste iar.

    vom vedea noi ce se va mai intimpla. sanatate micutului tau!

    Like

  10. Zullyyyyyyyyyyyy, o sa ia un bebe???????
    O sa fi mamica??????
    Maiculitaaaa, nu-mi vine sa cred! 🙂

    Si esti si in Romania?

    Ce ma bucur pentru tine !!!!

    Like