2010 Books

Aș vrea eu. După 2010 cărți citite cred că îl putem întreba pe cel care a ajuns la performanța asta ce mai caută pe planeta noastră.

Shelfari mă anunță că ”last year you read 26 books, so you are behind your pace”. hm. sună de parcă mi-ar spune loooooser!

era o vreme cînd citeam 26 de cărți pe lună, eram turbată, știu, făceam întrecere cu o gagică din liceu, căreia bineînțeles i-am pierdut urma. nu mi-a trecut niciodată prin cap că trișa. pe la 17 ani mă credeam bătrînă deja și îmi spuneam că sînt atîtea cărți pe lume că nu voi avea timp să le citesc pe toate, deci trebuie să mă grăbesc. unde? naiba știe! era o tragedie în capul meu la vîrsta aia, nu mai pot să mă iau chiar așa de în serios. totuși… fiecare cu listele lui.

new york city national library vom face, vom drege sau a o vom lăbări și anul acesta. în căutarea slujbei perfecte le spun unora, care sînt stresați cu munca lor, că ar trebui să folosească slujba ca instrument de îmbunătățire a propriei vieți, ci nu invers, adică să-și pună viața personală în joc pentru un căcat de slujbă. dacă eu de exemplu nu pot citi măcar 3 cărți pe lună (ceea ce oricum e prea puțin, dar nu mai am nici o nebună prin prejmă cu care să mă iau la întrecere) sau să fac alte activități plăcute, înseamnă că tre să schimb jobu. revistele de modă și sănătate nu se pun.

o scurtă recapitulare a celor mai bune cărți citite în 2010:

Totul e iluminat, Jonathan Safran Foer,

Lentoarea, Milan Kundera

Mă numesc Roșu, Orhan Pamuk

Soarele neamului Scorta, Laurent Gaude

Despre frumusețe, Zadie Smith

Mîndrie și prejudecată, Jane Austen

Bastarda Istanbulului, Elif Shafak

Cărțile și noaptea, Jean Luis Borges

Papillon, Henri Charriere

Lovitura de grație, Marguerite Yourcenar

In Arcadia, Ben Okri

Fetița și țigara, Benoît Duteurtre

Dintre români: Viața pe un peron, Octavian Paler și Sortiți iubirii, Tudor Octavian

L-am pierdut pe Jose Saramago anul trecut. Aici ultimul lui interviu tradus din spaniolă.

Mai avem o bilă albă pentru o donație de cărți necerută și un interviu cu Ismail Kadare despre Scrisul sub dictatură.

Celelalte cărți citite nu au avut prea mare importanță, de-aia nu le mai amintesc, pur informative sau reluări.

 

Happy reading și pe 2011. Sper să fiu ahead of my pace, haha! Cu aviația pe cap slabe șanse!

2 responses to “2010 Books

  1. ;)) si pe mine m-a certat Shelfari ca am ramas in urma. dar asta e, shelfari nu stie ca mai tre’ sa si traiesti si ca responsabilitatile si alte metehne se pun de-a curmezisul dorintei de a citi.

    Like

  2. io cred ca prietena aia mea s-a deghizat in Shelfari :)) si-o fi pus in gind sa ne tachineze pe toti ca sintem niste puturosi. daca dublez numaru pe anu asta, sint sigura ca iar voi fi behind my pace, ca in jocurile alea cind dupa ce ajungi la stadiul cutare, te-ai luptat cu toti monstri, i-ai batut pe aia de le-au sarit mustatile pe tastatura si cind pierzi o viata te face FOUL!!!
    e si asta o tactica, te enervezi si-o iei de la capat. nah, asa trec anii ca foile : d

    Like