Improvizații

Mă uitam azi așa prin jurul meu cum aruncau vina unii pe alții că iar n-a ieșit o viză la timp și iar n-apare unu cînd trebuie la raport. Ca de obicei, nu era vina nimănui, a tuturor sau a cuiva care lipsește. În tot amalgamul ăla de vociferări mă gîndeam doar că am rămas în urmă cu un interviu. Am tras printre dinți un ce plm caut eu aici și-am șters-o englezește. Mai e și mîine o zi și oricum o să uit ce-am făcut azi.

*

noul șofer, Sattar, are obiceiul de a umbla cu un spray parfumat după el și cînd ți-e lumea mai dragă îți aruncă un fîs între ochi de nu te vezi. aseară eram în Spain 18 și verificam o cameră în care trebuia să bag un nou angajat. totul era ok, cu excepția faptului că mirosea nașpa de la nu știu ce țeavă. Sattar cu sprayul grămadă după el trage iar două fîsuri puternice și zice: problem sort out! ba pe naiba, mîine va mirosi la fel, sînt sigură. Sattar lasă sprayul pe masă și zice că mai are nu știu cîte în mașină. a, bun, vom ieși din mașina lui mirosind năprasnic a mandarine ieftine.

*

mi-am luat de-acasă, din Med, exact hainele care nu-mi trebuiau, toate costumele office au rămas la dracu pe umerașe, așa că a trebuit să-mi cumpăr altele și să mă reobișnuiesc cu ele. la fel și cu make-up-ul zilnic. descoperit kajalul, creionul de ochi al arăboaicelor. altfel, ne sparg taxiurile la bani. altă cheltuială în plus, dar e singurul mijloc de transport convenabil. de autobuze nu ne apropiem că ajungem în două ore la slujbă, iar de car lifturi nici atît că alea dau un ocol și mai mare pînă-i adună pe toți pakistanezii, indienii și iranienii de prin locuințele lor. ne gîndim dacă nu cumva e mai economicos să ne luăm o mașină de mîna a doua, mai ales de cînd am aflat că_carnetele de șoferi de românia se pot converti în alea de UAE fără să luăm alte cursuri de condus. mă rog, am intrat în procesul îndelung al formalităților. am lăsat-o moale de tot cu gătitul, mai ales după ce m-a pus dracu să cumpăr o cratiță care semăna mai mult a canțarolă, care a și ruginit la prima tocană. am aruncat-o cu mîncare cu tot, ducă-se.

*

mi and socrela îmi uit telefonul pe unde apuc, deși i-am pus o husă roșie ca să-mi sară-n ochi de la distanță. sună ca la balamuc și doar așa mai scap de țîrîitul strident care-mi flutură neuronii în toate direcțiile. dacă vreodată ați lucrat în jurnalistică și ați avut impresia că sînteți under pressure, e bine să încercați și aviația. probabil că dacă n-aș fi avut cît de cît o bază de antrenament în țară pe partea de publicații cu tot ce implică ele, aș fi clacat aici din prima săptămînă. am pierdut Crăciunul sau el a trecut pe lîngă mine razant ca pe lîngă o mustață zbîrlită. Spania e tot mai departe, am băgat o poză cu ultima mea zi spa niardă (eram în autogară cu madam socrela mea). o să tragem, se pare,un chef pe 30 ca și cum ar fi ultima noastră zi de viață. am organizat pînă la urmă un Spanish barbecue, cu paella și un Spanish band în Seville-Wafi Center cu niște mariachi cîrlionțați. bineînțeles, asta dacă toată lumea e în regulă cu vizele și nu se întîmplă pe ultima sută altceva. you never know. și după ce i-am băgat în priză pe toți, toată lumea zbiară la mine că unde-s invitațiile. iar asta ar putea avea ceva farmec, dacă nu mi-ar fi dor să mai citesc dimineața la cafea editorialele lui Tudor Octavian.  aici nu există presă, iar eu am piticii mei pe creieri cum că într-o zi o să vorbesc la perfecție toate cele cinci limbi pe care le mînuiesc cît de cît și că o să mă întorc în zona unde mă simt stăpînă pe situație. mi-aș relua cursurile de franceză, dacă nu m-aș lovi de aceeași problemă cu transportul și distanțele. uneori mă simt legată de mîini și de picioare și mă port ca un robot gata de acțiune.

să-mi bag, ce baftă au ăștia! 

5 responses to “Improvizații

  1. nah, acum ai unul mai mult sa te bate la cap si mai miroase si a mandarine. poti fi sigara ca macar asta nu o sa miroase urat
    salutare din desert.

    Like

  2. Multumesc, dragii mei!
    Multe imbratisari calduroase din Dubaiul zabauc. Adino, tine-te tare pe-acolo pe unde esti, Nuclear pana usoara si inspiratie infinita!

    Un An Nou fara crize de nici un fel!

    Like

  3. La multi ani, Zully!Io te invidiez ca tu poti sa vezi Live cursele de camile.Si tot m-am intrebat,mai ,da’ camiloiul ala cum pune frana cand o trecut linia de sosire?

    Like

  4. La multi ani, Zorro! n-am vazut inca nici o cursa de camile, e pe lista. ar putea fi si asta un subiect de party :)))

    Like