New Girl In Town

adina Venirea Adinei în Dubai a coincis cu celebrarea primului nostru an de căsnicie. Așa că pe 21 toată gașca de pinguini s-a strîns în studioul din Morroco, după o zi lungă de alergături. Era una din acele zile în care ar fi trebuit să fim liberi, dar am fost chemați de urgență la muncă, una din acele zile care începe la 3 dimineața și se încheie pe la miezul nopții. aeroport din nou, trolley bags, cadouri, pupături, welcome to dubai.

***

Ultima oară cînd am văzut-o pe Adina a fost în București, acum două luni și o săptămînă, cînd ne-am lăfăit la un restaurant libanez pe Lipscani. Nici prin cap nu ne trecea că ne vom revedea așa curînd și încă în Middle East. Life is amazing și trecem mai departe la următoarea povestire.

***

Am încercat s-o cazez în Al Nahda, unde se plîngea toată lumea că ar fi o fantomă cu gînduri malefice și sexuale pe deasupra, care a speriat de-a lungul timpului cîteva stewardeze, ce și-au luat rînd pe rînd papucii și-au plecat de-acolo mîncînd pămîntul. Poveștile cu fantome în Dubai sînt la ordinea zilei, așa că atunci cînd mai aud cîte una zic: ”am și eu una acasă, da a mea e jucăușă. s-ar putea să fie reîncarnarea lui Casper”. Cum în Al Nahda rămăsese o cameră liberă din pricina unei nevricoase gonită de celebra deja fantomă, pe la 5 dimineața, je, Nadia și Adina am bătut la ușă. Ne-au deschis ultimele trei locatare rămase pe baricade. Cele două românce care n-au speriat nici un Vest, fugite din paturile lor calde la ora aceea matinală ca s-o întîmpine pe a treia dată dispărută cu surle și trîmbițe (dar cu acordul Poliției române) din căsnicia ei, au dat de trei indience cu ochii cît cepele, în cămăși de noapte, speriate de toate bombele universului. ”It`s me, Zully, don`t be scared” (a sunat așa aiurea). Indiencele nu dormiseră toată noaptea, chinuite de propria lor imaginație și de zgomotele orașului. O cheie răsucită în ușă le mai lipsea și rîsetele noastre de pe hol. ”Să nu rîdeți de ele”, le-am avertizat eu pe ale mele înnăbușindu-mi propriile chicote, ”dar ele chiar cred în așa ceva”. Apartamentul arăta sinistru într-adevăr, dar nu din pricina cine știe cărei prezențe malefice, ci pentru că nu se mai dăduse cu mătura pe-acolo de vreo lună. La așa trafic de fantome, cred și eu, cine mai are chef de curățenie.

Așa că spre după-amiază am scos-o pe Adina de-acolo și i-am dat un nou sharing accommodation în Bel Rasheed, cu două tunisiene și o nepaleză. ”Deci, madam, ia spune, a venit fantoma pe la tine cît ai stat în partea cealaltă?” ”Ete căcat, am așteptat-o și nu m-a zguduit nici o prezență, deși mi-am dorit măcar o hărțuire din alte spații și universuri”, a rîs ea. (ce dor mi-a fost de ironiile ei ). Adina e în drum spre Afganistan, cu o staționare de vreo 2 sau 3 săptămîni în Dubai, niciodată nu se știe ceva exact în firma asta. Așa că pînă una-alta ne bucurăm de prezența ei.  

***

adina si codrin am împlinit două luni de Dubai și parcă au trecut peste noi doi ani. ne-am obișnuit cu orașul de dincolo, în care avem scurte escapade. din cînd în cînd ne sună ba Nadia, ba Codrin și ne scot din International City pe unde le mai trece lor prin cap. așa am descoperit piața de mătăsuri, în partea veche a orașului. îmi plac denumirile lor, de la cartiere la clădiri. îmi plac tîrguielile din bazarul Deira, unde discountul poate ajunge la 50%. așa ne-am ales cu șaluri din cașmir la prețuri de stai în cap. acel joc de du-te vino, hai mă lași, e prea scump, lasă că mai venim și altădată, nu plecați, treacă de la mine, calitate number one, dă-mi două la prețul ăsta și mai cumpăr și o narghilea. ieșim fericiți pe doc și luăm ultima barcă spre casă. am mai descoperit într-o dugheană timbre pe care scria poșta română, din acelea vechi pe care le colecționam în copilărie în clasoare mari. a fost așa, ceva din altă viață, la fel de surprinzător ca o oază în deșert. 

(to be continued, of course)    

7 responses to “New Girl In Town

  1. fataaaaa!!!! doo luni in dubai e ca cand pisica nu ai.
    aia va fut dar nu va doare. asta e misto.

    aici nu ne fute nimeni dar ne doare. nah, io sunt la patron evreu. ma doare si cand nu e el aici. isi lasa pula pe birou…

    si? e berea rece la voi? heineken? r-ati vci de boeri…

    Like

  2. fata, de ce vorbesti asa urit? si nici macar pe sefu tau nu-l iubesti, nush cum de-ti permiti asa ceva.

    lasa sa se citeasca si mailurile. invata lumea romaneste de la noi.

    si noua ne e dor de berea la botu calului haleihap! pitic sa fii cuminte si tot asa vesel😡

    Like

  3. hai fata, ce naiba, trebuie sa punem sloganu cu satira? am scris frumos si n-am jignit nici macar fantoma lu barba albastra.

    zabaucule

    daca te iau aici o sa suferi.

    Like