City of Fricks

148554_1571461480806_8045264_n
foto: stimabilul domn Vodky

Îmi pun ieri un tricou normal, culoare maro, cu o dîră de anchior. Fără mîneci. Pe corp. Sînt în jur de 27º C pe aici. Fusta e lungă pînă-n pămînt, genul clopot. Așa îmi place mie să port fustele. Deci nimic indecent. Să ieși însă în International City cu brațele descoperite și cu tricouri pe corp e ca și cum ai da drumul unui Alien pe stradă. Îmi dau seama de asta prea tîrziu. Nu mai am chef să mă întorc să schimb bluza, să mă îmbrac cu ceva și mai fad. Și-așa mi se pare că de vreo lună mă îmbrac mai fad decît niciodată. Ca și cum aș avea corset sau mai rău, uniforme de școală. Mai lipsesc cravatele de pionier și bentița. Pînă și părul lung, lăsat pe spate, e o indecență. Asta e, dă-vă dracu.

Îmi aprind o țigară și aștept. Niște taxiuri încetinesc. Le fac semn cu mîna să se care. La scara blocului, pe la 7.10 dimineața, doi pakistanezi belesc ochii la mine. La 7.20 gașca s-a înmulțit. Sînt cinci și toți se benoclează. Mai aprind o țigară și mă benoclez și eu la ei. Unu și-a încrucișat mîinile sub burtă, altu stă cu ele în șold. Al treilea se scarpină în cap, al 4lea și-a băgat mîinile în buzunare și și-a prins capătul sculii între degete, al 5lea e pe jumătate acoperit de ceilalți și încearcă să se așeze mai în față, ca la circ. Mă uit în spatele meu să văd ce se vinde sau dacă e vreun accident trei străzi mai încolo. Un indian stă cu gura căscată și cu o găleată în mînă. Nu știu dacă are gunoi în ea sau apă. Trag din țigară și alt gest nu mai îndrăznesc să fac, fiindcă nu știu încă ce mișcare nepotrivită ar putea avea conotații aiurite aici. Arunc țigareta neterminată. Mă sui în mașină. E o vreme bună de fugit într-o lume logică sau paralelă.

Ajung la slujbă cu o oră mai devreme. Deschid ușa biroului. Aprind luminile și mă reped la revistele mele de modă pe care le-am lăsat acolo cu o zi înainte. Au dispărut. Una era a Nadiei pe care o cărase din Emirate în Africa și back. Asta e. Ne-au futut ăștia și ultima evadare.

Jebel Ali Creek.

100_4891
autor foto: un pinguin

7 Comments

  1. fernoss: îți zic io că aici îți tai venele de plictiseală.

    seniz: nu, fată, c-am fugit. deci asta e. ne îmbrăcăm și mai sobru.

    Like

  2. deci fara bautura, giugiuleli si imbracat deocheat in public e plictisitoare viata? na slab:)

    Like

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.