City of Djinns

una din superstițiile muslimilor este existența djinilor, acele forme de lumină vie care se materializează în imaginație mai mult decît ar trebui. important e să nu ai imaginația prea bogată probabil. cînd ți se aprinde cuptorul cu microunde de capul lui încerci să găsești explicația unei pane de curent, sau te gîndești la un flux de electricitate mai puternic pe fire. dar cînd ți se deschide laptopul fără să fie băgat în priză, hm… începi să te obișnuiești. iar e curios djinul nostru. bine că nu știe parola, poate se apuca să-mi scrie articolele.

oricum, după 4 dimineața, după plecarea lui D. la muncă pun muzică și aprind luminile. Co îmi spune povești despre fostele lui locuințe în care lucrurile cădeau sau se trezeau din amorțeală și că, ce să mai, e un lucru obișnuit aici. după ce vezi filme ca ”Paranormal Activity” sau ”Exorcismul lui Emily Rose”, ultimul lucru pe care ți-l dorești e să crezi că lucrurile astea te înconjoară și pe tine.

merg deci la muncă și îi iau la întrebări pe colegi. a, da, bineînțeles. și eu, și eu, și mie, și mie. devine amuzant. mă gîndesc la halvaua de pe masă, poate n-o mai găsesc, mi-ar părea rău că prea e bună, să nu dea peste ea vreun djin flămînd, ce mă fac.

Ali, administratorul, rîde și el, dar cu jumătate de gură. pe urmă o aruncă: djinii stau liniștiți prin țevi și tuburi, a văzut și el nu știu cîți. mă, frate, ăștia trebuie să stea în povești, nu în tuburi. eu căutam explicații logice și toată lumea mă relaxa mai tare că ei există printre noi, mai ales pe pămîntul blestemat al arabiei saudite. chestie la care mi se măresc ochii a mamă ce mișto, cînd credeam s-o să mă plictisesc mai tare aici că toate sînt interzise, s-a dat drumul la djini pe țeavă. marfă! djini intelectuali atrași de lumina laptopului.

hai că mă duc să-mi fac o cafea. poate mă trezesc din desenul ăsta animat.

3 responses to “City of Djinns

  1. Cică sunt djini buni şi djini răi. Diferenţa o face faptul că doar cei răi se amestecă în treburile oamenilor. Am auzit şi eu de poveşti de genu’ de la cineva care a stat ani de zile pe teritoriul Arabiei Saudite. Din câte mi-am dat seama, sunt creaturi ce au corespondent în mai toate culturile. Un exemplu ar fi spiriduşii.

    Simplu! Îţi cumperi altă halva. Doar n-o să te superi pe un djin doar pentru că i-a fost foame, nu?🙂

    Like