Selam aleykkum and Love Story

îmi place cînd seara ajung acasă și sun la Zahir Grocery să-mi aducă țigări, cola, apă plată sau cafea sau alte porcării de care avem nevoie și pakistanezul de peste drum bate la ușă și zice ”selam aleykkum, fifty dirhams, miss”. dacă nu are să-mi dea rest, vine peste jumătate de oră cu banii ficși. sau îl anunți la telefon ”vezi că am o hîrtie de 500, vino cu bani schimbați ca să nu mai faci două drumuri”. ”no problem, miss”, zice el. e încărcat cu pachete și pungi de dus altor puturoși ca noi.

Zahir-proprietarul, de bucurie că la 404 stă o turcoaică, mi-a pus într-o seară în pungă și un pachet de lame de mestecat, pe care nu le cerusem. Am vrut să le dau înapoi, crezînd că a încurcat comenzile, dar băiatul de alergătură al lui Zahir a zis că ”no mistake, free of charge.” Ca urmare, a doua zi, am făcut baloane toată ziua, prostindu-mă cu Myra și rîzînd pe sub birouri, care, la început, la venirea mea în firmă, a fost foarte recalcitrantă, crezînd c-o să fiu un fel de șefă cu figuri în cap, orice-ar însemna asta. Azi îmi spunea că n-a mai rîs demult așa cu poftă, dar nu din pricina baloanelor gumate, ci pentru că se simte foarte relaxată în prezența mea.

Cred c-am cucerit-o după ce i-am dat să citească Love Story a lui Erich Segall, carte care acum a trecut la Imelda. ”Ai plîns la sfîrșit?” am întrebat-o cu ochii jucîndu-mi în cap. ”Bineînțeles”, a recunoscut ea. ”Hai să vedem dacă o să plîngă și Imelda”. ”Daaa”, s-a amuzat, ”pe urmă i-o dăm lu` Caty” (filipineza nr 3). ”Să plîngă toată firma, ce naiba”, am decis eu.

Într-un fel anume, mă impresionează micuțele filipeneze. Pe cît sînt de ambițioase pe atît de mult bun simț au. Azi îngînau toate trei melodia din Love Story ”where do I begin/to tell the story/Of how greatful love can be
The sweet love story/That is older than the sea”

Știau melodia, dar a fost surpriză pentru ele să afle că e coloana sonoră a unui film celebru de prin anii `70.

4 responses to “Selam aleykkum and Love Story

  1. xxl: traiti sefu!

    da ce crezi ca eu inteleg ce fac, maya? :))))
    muncesc, fratilor, cu spor. ca de doi ani tot intr-o dilaila am tinut-o.

    Like