Din București, partea a II-a

prefer să țin minte:

– lunga plimbare în doi prin Cișmigiu, în care am descoperit alei și cotloane neștiute pînă atunci, mirosul pătrunzător de găinaț (la dracu, asta cam rade romantismu`)

– niște coctailuri și înghețata Munții Pădurea Neagră, o mie de munți în paharul meu, imposibil de terminat,

– kebaburile, hamburgării și KFC mîncate fie la botul calului, fie în pat, porcește, în timp ce urmăream ”Lie to Me” cu Tim Roth, un serial nou descoperit,

– cina cu A. pe Lipscani la restaurantul libanez care e, de fapt, turcesc,

– povestirile lui Zan despre gardul bunicii rașchetat ca-n Karate Kid.

am mers pe străzi, fără nostalgii, regrete sau dorința de a mă întîlni întîmplător cu cineva. probabil m-aș fi purtat glacial, ca și cum aș fi fost pusă în fața unor personaje dintr-un film pe care nu mi-aș mai dori să-l revăd. despre unii chiar aveam senzația că au jucat în păpușile muppets. de altfel, și eu. răceala asta de piatră cred că nu o poți avea decît față de oamenii care te-au rănit îndeajuns încît să-i poți privi la o adică drept, fără să te mai impresioneze, răvășească sau amuze măcar. mi-am amintit o seară cînd am țipat fără motiv (singura dată) la A. i-am strîns mîna peste pahare. mi se pare că luam apărarea unui om pe care acum l-aș privi cu indiferență.

am urmărit gagicile cocoțate vertiginos pe tocuri, mergînd cu grijă să nu cadă în bot pe una din străduțele centrului vechi. parfumuri, plete în vînt, tinerețe și cîteva figurante. ora cînd ies farfuzele la agățat.

And for all the roads you followed
And for all you did not find
And for all the things you had to leave behind….

 

Etiquetas de Technorati: ,

2 responses to “Din București, partea a II-a