Look, beibi, I`m on TV…

in arcadia1 ”Ce ciudați, falși, nepricepuți, lacomi, egoiști și copilăroși devin oamenii cînd sînt filmați, oferind minților slabe iluzia faimei – faima, cel mai puțin cercetat dintre monștri, sirena fabuloasă cea mai înșelătoare, devoratoarea timpului și a vieții adevărate, înșelătoarea, distrugătoarea faimă, cea care concretizează fanteziile. A ceda în fața camerei de filmat și a promisiunii secrete de a-ți schimba viața prin multiplicarea imaginii tale, a ceda ca o prostituată, ca un pervers, ca un exhibiționist, ca o stripteuză, este o mărturisire nerușinată a propriei tale imbecilități. Înseamnă să recunoști că adevărata ta valoare și putere există doar în ochii altora; este recunoașterea faptului că nu exiști decît dacă apari pe ecran. Înseamnă să-ți anulezi propria viață naturală, să te recunoști neputincios, lipsit de realitate, inexistent, un eunuc al timpului, o nulitate în spațiu, o non-persona. (…) Am văzut prea mulți cretini tremurînd de încîntare în momentul în care sînt recunoscuți. Am văzut prea mulți idioți pe jumătate celebri, ai căror ochi cutreierau o grămadă de oameni întrebîndu-se cînd aveau să fie recunoscuți de careva”.

(Ben Okri, In Arcadia – doar un citat că recenzia o voi face în altă parte)

O carte pe care am devorat-o într-o singură noapte. Mare noroc am avut că n-am citit-o cînd scriam ”Călătorul”, sigur m-ar fi influențat.

4 responses to “Look, beibi, I`m on TV…

  1. Cum, nu ti-am spus eu de el?
    Cand l-am citit, e un poet desavarsit,
    mi-am zis : asta mi-ar placea sa-mi fie fratele si un alter-ego🙂
    Acum e randul tau. Baiatul vede si spune ce trebuie…

    Liked by 1 person

  2. și mai ales cum trebuie… mi-oi fi spus, eu știu? dar știi tu cum e cu cărțile, fiecare apare atunci cînd ai nevoie și zici aaa, aha, da… bun băiat!

    Like

  3. Am citit-o de doua ori. De fiecare data mi-a luat mai mult de o noapte ca sa o parcurg de la cap la coada. Este printre putinele carti pe care as reciti-o inca…. Asta pentru ca a doua oara am descoperit in ea sensuri noi…🙂

    Like

  4. Combate bine!

    Este ceea ce am gandit intotdeauna despre cei ce aspira macar la “mica celebritate”, adica sa fii, bunaoara, fata cea mai “popular- din limba americana” din liceu.

    Probabil o spus din perspectiva fostei eleve catalogate ca “tocilara si cu nasul pe sus” in liceu, desi nu-mi placea sa invat si nici macar nu eram sigura pe mine; pacatuiam insa prin a citi, si asta se cunoaste….

    Dar mi se pare jalnic spectacolul dat de adolescentii/ adolescentele care depind de “admiratia” multimii. Fara omagiile unor tipi plini de cosuri si fara atentiile servile ale unor fatuci pe care nu le ajuta mintea si care spera, si ele, la niste faramite de atentie, esti un om mort!

    Like