Medgidia, Day 1

Zic Day 1 din a nu știu cîta revenire de fapt, asta pentru că nu știu cîte zile voi/vom sta aici. La mine nu e niciodată nimic bătut în cuie, e mai sănătos așa. Ne-am acordat o perioadă nedeterminată, exact ca în contractele acelea în care, atunci cînd ți se punea pata, ziceai: ”hai să ne despărțim prieteni” cu sensul clar însă ”hai să ne despărțim cît încă mai putem rămîne prieteni”.

și după un an și jumătate cînd privirile străinilor nu mi-au spus nimic și n-am simțit nevoia să interacționez cu ele decît la nivel de buenos diaz y hasta luego, mă bucur de sentimentul acesta al revenirii pe străzile cunoscute (să vedem pt cît timp), unde din 10 în 10 pași te salută cîte un vecin, amic, foste colege de cancelarie, foste eleve (căsătorite înaintea mea și deja cu copii), ba chiar și o fostă colegă de liceu (Cristina, pe care n-o mai văzusem din 1995, una dintre matematicienele clasei), iar acum ieșise din spital, după ce născuse al treilea copil (ce curaj pe vremurile acestea!), foste bibliotecare (ieșite acum la pensie, da, pensia aceea micșorată), verișoare cu care te ciocnești la colț de stradă – hei, ce faci? uite, am ieșit să-mi iau mîncare de pisici, mi se spune, ca și cum abia ne-am despărțit alaltăieri, sau ca și cum aș cunoaște pisica aceea galbenă…

liniște și pace în rest. am reușit să evit capitala deocamdată. mă preocupă mai mult grădina paraginită de ploi și camera mea care trebuie renovată. va trebui să aleg între a-mi publica ”Al treilea călător” și această renovare. am impresia că viața a curs cu maldărul ei de fleacuri și că, de fapt, eu am fost cea care n-a trăit, ci doar a privit, fără să mai vrea să se implice. și pe de altă parte e incredibil cît de bine s-au conservat oamenii de-aici, de zici că nu există timp. doar copaci cu crengile pînă-n pămînt, în care intră din plin freza popîndăului.

5 responses to “Medgidia, Day 1

  1. Freza popandaului? Nu stiu de ce, dar cand am citit m-am gandit la podoaba capilara a unui popandau, care oricum este un animal foarte haios.
    Daca te apuci de renovari, parca vad ca se va spune ca te-ai intors sa dai o mana de ajutor la implementarea coerentului program de iesire din criza🙂

    Like

  2. pai da de ce crezi ca zic si eu popindaului popindau?

    cit despre criza… numai exagerari si rautate, dar astea le stiam deja. e de-ajuns sa deschid televizorul si ma loveste prostia presei. au luat-o razna cu totii.

    Like

  3. Hey…Daca totusi treci prin capitala, poti sa stai la mine! Serios! :))) welcome back, smart ass!:)
    Semnat:
    O verisoara care ia hrana pentru catel…care nu musca btw.

    Like

  4. haha… bine, draga mea! îți dai seama că va fi a long girly night, nu? (avem multe sa ne spunem de cînd nu ne-am văzut, adică de cînd ne curgeau mucii prin țărînă :))

    pup frumoasa păgînă : )

    Like

  5. dacă dai prin capitală, să zici înainte, că poate între timp apuc s-o şterg d-acolo cu căţel şi purcel şi rămînem care pe unde cu buzele umflate şi cu ochii nevăzuţi.

    Like