Checking… Checking…

de mai bine de o lună activitatea principală a fost verificatul de texte, de linkuri, de adrese, de telefoane, de discuții mai vechi, de rețete. asta e.

mi-am asumat inclusiv faptul că toate se vor sparge în capul meu, dar decît să spargă incompetențele altora, mai bine ale mele, asta pe principiul ”eu am greșit, eu trag ponoasele, altădată, madam, ochii căscați și gura mai mică.”

am marea baftă că alături de mine mai ”checking” și alții și mă trag de mînecă. ”auzi, acolo nu trebuia așa?” ”ba da, hai s-o luăm de la capăt și să vedem.” și iar dă-i cu checkingu`.

cel mai prompt este însă Adrian. a terminat de paginat capitolul II din ”Al treilea călător” și am ajuns pe mailuri la ”Note de subsol (11)” iată un exemplu din mailurile noastre.

”Stanislaw Jerzy lec – p. 294 {550} – exista spatiu intre y si l, sunt doua nume: Jerzy si lec sau un singur nume: Jerzylec?” (întreabă el)
”Lec cu L mare, e separat de Jerzy”. (reply eu)

”Fast forward (numele subcapitolului) – p. {550} – Repede inainte ??? –
Va fi trecut la note de subsol?” (întreabă el)
”pune steluta sus la titlu și trece la note de subsol: *Pe repede înainte. nu e italic.” (reply eu)

numerele dintre acolade reprezintă paginile la care a ajuns cu tehnoredactatul. iar astea sînt abia notele de subsol. redactarea mea se întinde însă pe un alt cearșaf word. sînt mult în urma lui, abia la capitolul I.

iată ultimele două checking-uri de la paginile 243 și 244.

pag 243

în loc de ”mesajul” pune ”mesajele” (paragraf 5)
în loc de ”pe care doream să le pun altor oameni” pune ”pe care mi le pregătisem de-acasă” (paragraf 6, ultimul rînd)
în loc de ”din pricina asta” pune ”poate de aceea” (ultimul paragraf, primul rînd)

pag 244

după ”După revoluție” pune virgulă (prima linie de dialog, primul rînd)
în loc de ”o să mă bucur de o surpriză” pune ”o să am o surpriză” (prima linie de dialog, rînd 7)
în loc de ”dintr-o dată la scepticism” pune ”deodată la cafeaua mea cu lapte” (a 3a linie de dialog, rînd 5)
înainte de ”cum am împărțit eu la un moment dat un birou” pune ”O să vă povestesc cum etc” (a 3a linie de dialog, rînd 5)
după ”hifiviști” pune virgulă (a 3a linie de dialog, rînd 9)
după ”cui îi place să fie luat peste picior?” pune ”Nimănui, la naiba.” (ultimul rînd din ultimul paragraf)”

asta ca să nu mă mai zoriți cu cartea, prieteni. nu există pagină fără corectură sau tăietură. iar după ce acestea se vor introduce, mai verific o dată cu Adi să vedem dacă au fost introduse corect. e momentul în care scriitorul nu mai există, ci doar tiranul nemilos din mine, care nu vrea să lase lucrurile în coadă de pește.

și vai, sînt abia la pagina 244, din cele 800 cîte anticipez că va avea cartea, dacă nu cumva se va scurta cu vreo 70 din cît o să mai tai.

iar cu rețetele e altă poveste interesantă. nu pot să public nimic din ce n-am verificat, îmi suflec mînecile și frec aluaturi. în noaptea asta am terminat ”Tarta lui Prîslea”, miroase în toată casa a vanilie și scorțișoară, dar în sfîrșit am depistat greșeala din rețeta ei, zice ea acolo că trebuie să împart aluatul în trei, de ce, dacă eu am avut nevoie doar de două foi? una a rămas de izbeliște și nici n-am mai prins-o online s-o întreb care e faza? așa că am făcut gogoși din restul. gogoși cu gust de plăcintă de mere.
și să te ții, urmează noodles și supa de fructe de mare. dacă Popîndăului Șef nu-i place mîncarea chinezească preparată de spanioli, aia făcută de turci sper să nu-i stea în gît. oricum, la mine bucătăria a devenit o chestiune de orgoliu personal. ori eu, ori rețeta lu` Pește Prăjit. în ritmul ăsta chiar că mîncarea de varză e grupa mică.

PS: și după ce dau Publish, iar două checking-uri.
PS1: rezolvam imediat si comentariile din partea cealalta. uffff! de citit le pot citi, dar nu apar pe site. anyway, ma bucur ca v-ați inscris la concurs. abia aștept să vă trimit cărțile. gata, trimiteți-mă și pe mine la somn!

Comments are closed.