Date tehnice…

ieri, ora 9.30, ora Spaniei, am pus punct manuscrisului despre Camino.

364 de pagini
un prolog, 3 capitole, un epilog
1 an și jumătate de lucru intens, cu pauze de 3 saptămîni între capitole
a urmat o săptămînă în cap în care m-am tot gîndit dacă să las și capitolul 4, apoi i-am dat delete. nu i-am mai văzut sensul.

aseară pentru prima dată în tot acest timp de lucru, am dormit ca un butuc, știind că nu mai am de ce să mă trezesc și să mă așez la birou, cel puțin pentru o perioadă. poate doar pentru lucruri mai mici, gen articole, blog, sau traduceri.

de cîteva ori mi-a scăpat manuscrisul de sub control. am dat printuri peste printuri și am tăiat fără milă paragrafe și pagini pe care le credeam esențiale, dar care în marea burtă a cuvintelor și-au pierdut din importanță. ca, de pildă, capitolul 4. am tăiat de asemenea și vreo 35 de ”faptul că”, 20 de ”pur și simplu” și multe alte ticuri verbale pe care nici nu bănuiam că le am, dar mi-au sărit în ochi citind d`a capo al fine, pentru a patra sau a zecea oară printurile. cu cît am corectat și am tăiat cu atît am simțit nevoia și mai aprigă să corectez și să tai pînă la gîndul din urmă sinucigaș că poate e mai bine să tai tot. de asemenea m-am gîndit să-i schimb titlul, chiar dacă păream așa de definitivă în privința lui. poate că în Spania ”Cafe con leche” are un meaning, dar în Ro ”Cafea cu lapte” îmi sună ca ”borș cu smîntînă”. Și-apoi am observat că multe rubrici de revistă online sau printate au cîte o rubrică din care nu lipsește cuvîntul ”cafea”, ba chiar și trupe cafengioaice, și evenimente din care curge cafeaua într-o țară numai lapte și miere.

de cîteva ori am avut depresii de o zi sau două, retrăind etapele drumului. e mult mai simplu să-l parcurgi pe jos, decît să-l rescrii. am avut și revelații superbe și fericiri mute și în tot acest timp viața a continuat cu rutina de care aveam nevoie. alteori mi-am trombonit bărbatul că mi-a pus în cîteva rînduri embargo pe timpul de scriere, sătul să tot bat în clapele tastaturii, dar fără el n-aș fi putut să-l termin și să-i dau patina detașată și nici să privesc din avion tot ansamblul. mi-a suportat toate crizele și, fără ca măcar să citească un rînd, a devenit sfătuitorul meu din umbră.

azi l-am trimis la citit primului profesionist în domeniu și am simțit o mare ușurare știind că e pe mîini bune. de-acum nu-mi mai aparține și în curînd va fi al vostru, nu știu cînd, nu mai depinde nimic de mine, cum n-a depins niciodată atunci cînd am lăsat o lucrare din mînă. știu că ar fi trebuit să lucrez la un proiect mai vechi care zace în calculator de patru ani și despre care am tot vorbit în rarele interviuri date (și de care m-am și apucat pînă la jumătate, ce-i drept) dar poate că nu acestuia îi venise timpul. iar acum chiar nu știu cînd îi va veni, am nevoie de o pauză de lucru mai îndelungată.

aș vrea în final să mulțumesc tuturor celor interesați pentru răbdare. e ca atunci cînd eram pe drum și nu puteam să renunț pentru că știam că sînteți pe aici, ca niște omuleți invizibili, dar atît de curioși și cu doruri de ducă la fel de cumplite ca ale mele. am acceptat ca unii dintre voi să se piardă de pe linia asta invizibilă pe care mergem împreună (și am contribuit și eu la asta, de ce să nu recunosc), sperînd doar că au găsit altceva mai interesant și că vor reuși să împărtășească din sinele lor așa cum eu nu voi reuși niciodată.

cartea asta, orice destin va avea ea de-acum încolo, m-a învățat – și ăsta e cel mai mare dar pe care mi l-a făcut – că scriind despre oameni (care mi se par mie) frumoși și interesanți lumea mea devine luminoasă. așa că de-acum încolo mă voi concentra asupra lor, să-i arăt, să-i descopăr și să-i dau drept exemplu. cu balaurii, zmeii și alte lighioane de poveste oricum ne luptăm zilnic, după cum ne duc puterile.

10 responses to “Date tehnice…

  1. Trebuie sa fiu mai atent cand intru pe aici, pot fi dat de exemplu sau pot fi luat drept balaur, zmeu, sau alta lighioana :)))))))) 364 de pagini? Bine ca nu ai calatorit la Polul Sud :)))))

    Like

  2. keloo: chiar ieri am citit un mail mai vechi de-al tau si-am avut imaginea ta atit de vie la Greenhours, stind pe un scaun picior peste picior si citind dintr-o carte.

    richard: nu ma plingeam ca am rescris, ci doar ca a inceput sa-mi placa sa tai in singe : D

    Urs: iti dai seama ca nu voi mai avea din nou liniste pina nu termini.

    xxl: hai hai, nu te mai rasfata! vad ca ti-ai schimbat camasa… (e introspectie si mult dialog, de-aia a iesit asa mult, dar nici o problema cred ca se mai poate taia).

    Like

  3. cadano, uite, aici, in fata tuturor, promit sa nu te innebunesc cu amr-ul pana cand o sa ajung sa iau cartea in maini. pe cuvant de lup. zau. stii ca poti sa ma crezi, da??? ;;)

    in alta ordine de idei, abia astept sa apara😀😀😀
    pupam cadanaaaaaa }}}{{{

    Like

  4. Salut http://www.SpuneNuDrogurilor.com este o echipa recent formata, nonprofit, care si-a propus sa lupte pentru constientizarea opiniei publice, a tinerilor debusolati de societatea în care traim despre tot ceea ce înseamna consum de droguri într-un fel sau altul.
    Daca prin actiunea ta, salvezi o singura viata de la decadere, considera ca ti-ai atins scopul, alaturi de noi toti ceilalti.

    Daca doresti sa sustii aceasta campanie, afisaza pe blogul tau un banner, codul se preia de la: http://www.spunenudrogurilor.com vei fi sustinut si tu de aceasta campanie lasa un comentariu daca ne sustii sa te sustinem si noi Scuze de deranj

    Like

  5. Mă duc la librărie să mă aşez în coadă. Apoi, când or băga cartea, m’oi aşeza pe primele trepte şi’am s’o visez!😉

    Mă bucur să ştiu c’o să apară!

    Like