Viata in provincie (I)

Am reusit sa rezolv in Medgidia in doar o ora jumatate niste legalizari de acte ce mi-ar fi luat mai mult de o zi in capitala si asta la un pret de 2-3 ori mai ieftin. Stiu pentru ca am intrebat si colo si colo ca sa fac raportul calitate-pret-timp si sa aleg ce e mai echilibrat pentru mine.

Am noroc de asemenea ca viata organizatorica din orasul meu de provincie e concentrata pe doua-trei strazi, astfel ca Primaria e aproape de cabinetul de notariat, de fotograf, de coafor, de atelierul de croitorie al mamei, de magazinul alimentar unde lucreaza una din verisoarele mele, de Politie si de Posta, fara a fi insa o aglomeratie de cladiri, masini claie peste gramada sau babute cu chef de plimbare cu noaptea in cap. Si mai surprinzator este ca atunci cind intrebi fetele de la notariat despre un anumit act necesar, bun pentru rezolvarea altor probleme, primesti, pe linga un zimbet si informatii corecte si complete, nu lapidare, cum le primeam in Bucuresti, deprinzind de-aici prostul obicei de a intreba de 3-4 ori 3-4 oameni diferiti (profesionisti de altfel cu totii) ca sa ma prind unde e buba.

Sa ajungi sa te bucuri de normalitate… oricare ar fi ea. Daca o traducem insa cu “simplifica-ti viata cit mai mult si pastreaza-ti energiile si nervii pentru ce conteaza”, Bucurestiul e de evitat. Nu ca n-ar fi profesionisti aici, dar sint atit de stresati fie de propria lor importanta, fie de trafic, fie de distantele dintre punctele A-B si C-D, incit mai bine lipsa. Si totusi preturile lor sint de 3-4 ori mai mari. Sint curioasa ce pret o avea un traducator in provincie, daca ala de Bucuresti nu depaseste 3-4 Euro (obsesia mea). Ha!

Asa ca… nu stiu daca e mai ieftina viata in provincie, sigur insa e mai linistita. Exista si dezavantaje desigur. Te vei plictisi de moarte dupa 3-4 saptamini (ca sa pastram numerele) si nu vei gasi o coafeza buna in stare sa-ti taie virfurile cum trebuie, adica “taiat virfurile” la ele inseamna “scurtat parul pe jumatate”. mai lipeste-l la loc daca poti.

Si inca ceva… nu e adevarat ca provincialii birfesc mai mult decit bucurestenii, ci doar se informeaza unul pe altul mai pe indelete. Si de cele mai multe ori informatia nu ajunge denaturat in alte parti, cum se intimpla in corporatiile, firmele, televiziunile, redactiile din prafuita capitala. E drept ca in corporatii, firme, televiziuni si redactii nu intilnesti fosti parteneri de maidan, colegi de banca, de concursuri, vecini de poarta sau de bloc, surori de prietene etc etc.

Aud pe strazi romani spunind turcilor “bayram mutlu olsun” si vad turci si tatari cu platouri colorate si pline de dulciuri pe care le impart vecinilor, prietenilor sau colegilor de munca. E pentru prima oara, dupa 8 ani, cind nimeresc acasa in plina sarbatoare.

13 responses to “Viata in provincie (I)

  1. Provocarea din dormitor: Lenjeria intima sexy – Accesoriu esential sau
    optional?

    Povesteste-ne pe blogul tau in perioada 4 Septembrie 2009 – 20 Octombrie
    2009 ce parere ai despre lenjeria intima sexy si rolul ei in dormitor si
    poti castiga unul dintre cele 5 premii constand in lenjerie intima sexy.

    Ce trebuie sa faci?
    Scrie un scurt eseu (de minim 200 cuvinte) si publica-l pe blogul tau.
    Foloseste in postul tau un link catre http://www.looksexy.ro‚ si unul din
    bannerele Looksexy.ro. Informeaza-ne despre postul tau la adresa
    provocare@looksexy.ro . Un extras din postul tau va fi publicat pe site-ul
    http://www.looksexy.ro cu link catre blogul tau.

    Pentru mai multe detalii acceseaza urmatorul link spre pagina de concurs
    http://www.looksexy.ro/scm/promo/concurs_provocarea_din_dormitor.mbs

    Concurs organizat de: S.C. Blue Grup SRL Sediul Social: Sos. Colentina,
    Nr. 12, Bl. 58, Sc. A, Et. 8, Ap. 31, Sector 2, Bucuresti Nr. R.C.:
    J40/4626/2006 CIF: RO 18498693 Cont bancar: RO29 BTRL 0410 1202 3372 82XX
    Banca Transilvania – Suc. Corneliu Coposu, Sector 3

    Like

  2. multumim de provocare! momentan nu ma mai ocup de erotisme, iar in dormitor poate ca nu e necesar sa folosim nici un fel de lenjerie (parerea mea! :D), dar dc vreo cititoare de-aici vrea sa participe ii uram pana fierbinte…

    Like

  3. @Laibar Gabriela – Să mă ierţi, dar eşti nesimţită şi proastă. De fapt, greşesc: să nu mă ierţi, să te ierte ăia care au de-a face cu tine 🙂

    Like

  4. @Zully – Bre, în drum spre mare ne-am oprit pe lângă Medgidia să luăm nuci de la scuturătorii din copac 🙂 Se generase ideea că ne abatem prin oraş pentru o masă, că ne era foame, dar n-a fost să fie. Poate data viitoare, să văd şi eu frumuseţe de oraş 🙂

    Like

  5. DeMaio, tot aprig esti, prietene : D lasa femeia sa-si faca damblaua cu concursurile…

    data viitoare cind treci prin medgidia sa nu ratezi “La Cruci”, fac aia o ciulama in restaurantul ala de innebunesti, o maninci cu degete cu tot… moamaaaa, nicaieri n-am mai intilnit asa ceva, si zau ca ma tot plimb incolo si incoace de vreo doi ani.

    richard: mai trec pentru vreo 3 ore, probabil… in drum spre bistrita.

    Like

  6. Am luat si eu nuci de acolo si ma tot uitam cit de aproape e orasul tau.
    Sa iei din el ce iti place mai mult si incape in bagaj inainte sa te intorci in Spania.

    Like

  7. DeMaio: sa nu exageram, da!

    Seniz: multumesc. am intrebat, dar n-am reusit sa dau de tine, ori ne-au ramas prea putine cunostinte comune.

    Like

  8. cidem este cea care-mi spune noutatile din viata ta in rarele ocazii cand vb la telefon, cand si cand, ma intalnesc cu mama ta si … te vorbim! 🙂
    nr meu de telefon este acelasi, nu stiu daca-l mai ai, iar adresa de mail banuiesc c-o poti vedea, daca nu … selda75 at yahoo.com, cand ai timp, poate vorbim.
    te pup si succes in tot ce faci, ai toata admiratia mea!

    Like

  9. parerea mea strict personala este ca laibar gabriela asta e chera nesimtita crede ca fraereste pe toata lumea cu situl si cu magazinul el de lenjerie intima “sexy”pe care o ia din spania de la second hand,si-a facut si ea magazin cu banii dupa video chat si acum are tupeu sa jugneasca se crede ea desteapta ca isi rupe organele in ea sa intretzina situl si manazinul. e o curva nespala care se fute pe bani cu cine prinde si normal ca se gandete cum sa provoace un barbat ca e o nasoala are nasu cat p lu hector,sanii ii atarna pana sub buric iar fesele le cauti cu lupa. PS :sa nu faceti grseala sa cumparati ceva ca va imbolnaviti;))

    Like