La curent…

asa… din 158 de mailuri jumatate aveau legatura cu traducatorii, mi-a luat juma de zi numai sa le citesc. inca vreo 25 erau notificari de pe facebook, diverse cereri de la persoane pe care nu le-am cunoscut in viata mea si nici nu cred ca le voi cunoaste in veci. la spamuri stiri despre ce s-a mai intimplat prin tara, nimic bun, nu ca m-as fi asteptat la ceva din zona asta, aflu insa ca Madona a fost huiduita ca vezi, doamne, saraca le-a transmis romanilor nu stiu ce mesaj de nediscriminare a tiganilor. a venit si prin Zaragoza acu ceva vreme, cum a venit, si-a luat banii si-a plecat. nici un incident. sigur ca ar fi fost poate mai bine sa-si vada de cintatul ei in capitala, dar, ma rog, e o chestie de perceptie, daca venea Basescu si le urla acelasi speech acum 4 ani, toti aplaudau ca prostii, mai ales tiganii, si se imbracau in portocaliu culoarea lui “sa traim bine”. ei da, dar asta era acum 4 ani… restul de spamuri erau comunicate de presa pe care le dilesc cum le primesc, nici macar titlul nu-l mai citesc… m-as dezabona de tot, dar am uitat parola.

o singura urgenta de la revista Femeia, e prima data cind depasesc deadlineul cu o saptamina, dar cum fetele din redactie sint bine organizate, nu au fost pagube de nici o parte. vreo doua mailuri ingrijorate de la prieteni care stiu sa-si ascunda ingrijorarea, niste powerpointuri pe care le-am mai primit de la altii si tot asa, sa le dau mai departe, le-am aruncat la gunoi, trei mailuri disperate de la trei disperati (un fel de scrisori deschise ca ei s-au saturat si hai sa facem ceva si hai treziti-va si hai ca nu mai putem si dati-ne si pe noi mai departe ca daca nu moare tara de tot, li s-a pus lor cutitul la os, domle, si tare bine ar fi daca s-ar intoarce romanii acasa, de pe unde sint plecati, desigur, in special aia care au facut ceva si poate fac si acum daca se intorc, ca noi altceva decit scrisori deschise ce naiba sa mai facem???). Sa-ti bati copiii si nu altceva, domle… iar altul, cel mai patetic dintre toti, chiar a si plins ca l-a injurat un manelist de motocicleta lui, pe el, tocmai pe el, care era vedeta, si el a plins fiindca si-a dat brusc seama, daca el, vedeta fiind, a patit asa ceva, darmite un om de rind??? deh, de rind sau nu, vedeta mare sau nu (a trebuit sa dau pe google sa vad cine e, ca zau, nu-mi spunea numele lui nimic), omul e sensibil, dar cred ca uneori trebuie sa raspunzi asa cum ti se vorbeste, e o chestie de atitudine, pe nimeni nu intereseaza inteligenta si nici sarcasmul daca astea sint in gind sau stau pe ginduri. ca asta e problema, bai, nu poti sa fii om fin cu toti cacatii, unui cacat trebuie sa-i vorbesti pe limba lui, altfel nu intelege, zice ca-ti bati joc de el. de-aia am aplaudat atunci cind Andrei Gheorghe le-a ars doua bucati misto si in direct mucosilor din platoul lui. si bucatile alea erau ale unui om antrenat sa faca asta, la o adica, ce rusine ar putea fi ca-ti aperi pielea? si am mai zis undeva ca problema intelectualilor, cea mai mare si poate singura, e ca nu sint oameni de lume si ca nu stiu sa spuna: bai, cacatule, pina aici iti merge treaba cu mine, de-aici incolo, marsh la cotetz!!! iar om de lume nu inseamna ca stii neaparat sa dai din cur prin Bamboo… ca asa… scrisori deschise fara date concrete, dupa ce te-a umilit un prost, sau chemari sub drapel ale altora, dar nu se stie pentru ce anume… dar nu-i nimic, sint bune si alea… sa facem, deci, ceva… care incepe??? ala eu, ala eu… ei, huo, nu va imbulziti…

atitea mailuri si abia 10-15 care necesitau o atentie oarecare, ceea ce ma face sa inteleg si mai bine ca am trait intr-o lume fantasmagorica, plina de powerpointuri si plingaciosi, desi stiam asta, si abia 5 din astea 15 sint ale unor oameni cu care intr-adevar am facut ceva, fara sa se rupa norii in urma noastra.

pe twitter aceeasi harababura pe care n-o inteleg, aia de la ProLibro se minunau ca are Coehlo blog si ca vorbeste cu cititorii (cum, domle, marele Coehlo e oare atit de abordabil, incredibil, incredibil…) pai da, ca ala nu e mare cit e de plictisitor si facil, si-apoi nu-si permite sa-si piarda gospodinele care vor sa-i transmita dragostea lor nemasurata si sa-i faca placinte virtuale…

pe facebook pierdusem nu stiu cite milioane de dolari la nu stiu ce joc, iti dai seama ce tragedie pe capul meu…

ce vreau sa zic, de fapt, e ca nimic din toate astea nu are importanta (si nici nu a avut vreodata prea mare), nici ce-or sa faca altii pentru mine, ba chiar as vrea sa-l vad pe ala care ma va convinge sa ma intorc inapoi in tara sa fac ceva pentru buna lui stare, hahaha, ce gluma buna, nu??? , nici ce-mi comunica presa, nici de ce-a plecat Madona cu capsa pusa din Romania, ar fi fost culmea sa plece altfel… si pina la urma cine e Madona asta?, nici de cite ori a baut cafea pe facebook nu stiu ce cintareata in devenire… toti oamenii astia ce naiba vor sa-mi transmita??? e unu care sa spuna concret ceva??? ca a facut intr-adevar ceva ca lumea??? e, ma, unu care a facut ceva azi, ceva cu care sa se mindreasca??? asa, o chestie pentru sufletul lui… un fleac pe care si l-a dorit demult… si pe care l-a obtinut fara strategii si tactici nelalocul lor… o sa ma intorc foarte curind in tara (in vizita, trebuie! mi-e dor de mama) si deja mi se furnica pielea cind ma gindesc… si tare as vrea sa fac o colectie de vesti bune, dar numai timpenii vin spre mine, pe care le execut cu dilit sau sictir…

apoi ma duc in bucatarie unde sint pe cale sa devin experta, cu toate ca cel putin trei cretine mi-au prezis (astea alte vrajitoare care dadeau in horoscoape si in harta ridurilor mele, cine stie) ca nu voi sti sa tin in mina nici o cratita. sa pofteasca acum la masa, le servesc cu ditai tigaia incinsa… ca asa merita, bai, prezicatoarele astea una peste bot, ca altdata sa-si vada de treaba lor si de viata lor mizera. am infruntat eu patetisme interminabile de la genii pustii si ajungea sa ma infringa o clatita sau un bors de peste, sau cum??? chiar mai exista femei care strimba din nas cind e vorba de bucatarie sau care cred ca e asa mare scofala sa tii un polonic de coada??? sa lasam feministele (veritabile) deoparte, alea sint o alta specie de nefutute…

e clar, iar trebuie sa-mi schimb adresa de mail…

14 responses to “La curent…

  1. Nu stiu ce se intampla, Z, ori tu erai agitata in timp ce scriai, ori eu sunt acum. Mi-au alergat cuvintele in fata, nu alta.

    In privinta lucrurilor pe care le faci si de care esti mandru, cred ca pentru cel putin jumatate din ele esti mandru in tacere, fara sa simti nevoia sa spui tuturor (care toti, asta e alta discutie, ca se pune problema si de cati dintre ei iti pasa sau cator dintre ei le pasa de ce faci tu). Asta daca nu esti: 1. snob ; 2: lipsit de laudatori. Si atunci te lauzi pentru mai mult decat faci, de fapt.

    Hai ca iar imi vine s-o dau dintr-o paranteza in alta. Sunt o fenomena. Seara faina!

    M.

    Like

  2. Adica zana cea buna tzine cratiza cu bucurie in mana? ceea ce cred, pt ca e usor pana la urma..:)))
    Si iat-o pe frumoasa spanioloaica de adoptie cum taie la e-mailuri, ca aia la mituri:))

    Like

  3. M, nu sint niciodata agitata cind scriu…
    si adica vrei sa-mi spui tu ca astia care isi spun “io, vedeta cutare, iote ce-am patit, daca io, vedeta pulii… darmite tu… orfanu` universului…” astia nu-s snobi?? eee, iata ca as prefera totusi sa stiu despre tine ca esti bine, sanatoasa si ti-ai cumparat perechea de pantofi preferata, culoarea preferata si jur ca n-o sa vad nici un semn de snobie, ipocrizie sau lipsa de modestie in asta… sau tu vrei sa spui ca daca nu spargi avioane cu pieptul nu existi??? daca n-ai obtinut titul de doctor honoris causa nu existi pentru plebe?? daca nu te cheama mobutuseseko sau macaronifirlifa nu trebuie sa-ti stergi mucii in fata nimanui??? ai, M.??? ia zi-mi de parantezele alea…

    nuclearrule, o tineam dinainte cum trebuie, mai, dar pastram secret sa nu banuie unele ca stiu sa fac si prajituri si sa aiba un nou motiv sa tremure din pricina mea :D… le-am lasat sa traiasca linistite cu gindul ascuns ca ei, lasa, ca oricum sint mai bune bucatarese decit mine si acu ma laud ca in ultima vreme mi-au iesit si gogosile si gratarele si cuptoarele. uite-asa, de snoaba ce sint! si inca n-am intrat in bucataria turceasca!!! dar cind o voi face, blogul acesta se va transforma intr-un deliciu culinar. amin! si I`m out…

    Like

  4. Nu cred ca toate persoanele publice care fac acte de caritate sunt snoabe; culmea e ca tocmai vedetele pulii, cum spui tu, o fac numai ca sa aiba un motiv sa fie in centru atentiei. Adevaratele vedete n-au nevoie de publicitate de genul asta si o fac pentru ca vor si atat (vezi Bono). Sau alt exemplu si s-ar putea sa te irite nitel precizarea, dar uite Michael. Mi-a spus cineva care a stat cativa ani prin Africa ca acolo, daca se asculta muzica, se asculta Michael si asta pentru tot ajutorul primit de ei de la omul asta. Si ma indoiesc ca se gandea el “ia, ce sa mai fac ca sa mai vorbeasca lumea despre mine? Pai sa mai dau niste bani celor care nu au ce manca. What goes around comes around si poate aude lumea si-mi mai cumpara niste albume”.

    Cat despre toate detaliile “picante” legate de prostioarele preferate ale.. again, vedetelor, nu m-au interesat niciodata, la fel cum faptul ca Nichita bea intr-un mare fel nu m-a facut sa nu-mi mai placa poezia lui, la fel cum faptul ca nu stiu culoarea preferata a lui Sorin Erhan nu ma face sa ascult cu mai putina placere muzica Urma si asa mai departe. Nu ma atinge cu nimic o stire bomba in Click sau un interviu despre viata personala a lui X care a aparut o data sau de sute de ori pe TV.

    Like

  5. problema nu e asta si nici nu credeam ca te-ar interesa cancanurile astea. problema e ca in tara asta se fura la toate nivelele, asta ma seaca pe mine, nu ce imagine vrea sa-si construiasca nu stiu ce pirtzalau care nu e in stare sa-i zica doua vreunui manelist de teama ca-i omoara ala bicicleta sau motoreta. se fura titluri, se fura carti, se fura in institutii, se fura subiecte, motorete, spaghette, biciclete, se baga miinile pina la cot sau se ciupeste de ici de colo si nimeni nu face nimic. in schimb toata lumea tipa sa se faca ceva!!! sa se faca domle ceva! sa vina aia de-afara sa faca ceva, bai, ca nu se mai poate, mama lor de hoti si banditi! sa se domle mai departe mesaje pentru aia care vor sa faca ceva, please, please, face domle cineva ceva??? hahahaha… intelegi de ce ma distreaza racnetele astea???

    Like

  6. Hai sa-ti spun o poveste legata de furt (un pic de alta natura decat ce spui tu) : o prietena da la master acum. Pana aici, vorba aia, nimic anormal. Se pare ca decizia finala in privinta celor care vor fi acceptati la master va fi luata in urma unui interviu legat de o lucrare scrisa pe o tema la alegere. Prietena mea are de gand sa mearga cu mana in buzunar si cunostintele in minte. Colega ei, “concurenta” la acelasi master, a stat toata vara calare pe profii de la universitatea cu pricina si a ajuns sa-i dea unuia din profii de acolo lucrarea ei asa, ca sa o corecteze pe ici pe colo, prin partile esentiale, pana e suficient de buna cat sa aiba siguranta ca va fi printre admisi. Ei bine, in conditii de genul asta imi vine sa urlu la fata asta sa se bata si ea in acelasi mod. Cum sa-i spun eu fetei asteia ca e bine sa nu furi, sa fii corect etc.? Cum sa-i spun ca e suficienta competenta (ca slava domnului, are cu ce se lauda!) ca sa treaca prostia asta de “examen”, cand oamenii de pe langa stiu ca alte masuri sunt mai eficiente? Zi-mi cum si-i spun.

    Like

  7. M, nu-i spune. va afla ea singura!

    V, mersi. aveam nevoie de o veste buna. sa ma bucur pentru altcineva ca a facut ceva pentru sufletel.

    Like

  8. v: gata, m-am pus la curent. ar fi trebuit sa incep cu blogurile mele favorite, nu cu mailurile. e bine de stiut pe viitor. deci vidal e negru ca un seitan acum, nu??? : D

    alinuta: nu, fata, pe tine nu te poate intrece nimeni. orezul cu care ne hraneai tu cindva nu mi-a iesit niciodata…

    Like

  9. nu mai sint nici eu luminata, Negrimea Voastra, dar intrucit V e cu doar citiva cm mai mic decit Z care si ala e destul de mic, cred ca soarele si-a facut mai mult de cap pe pielea lui V, de unde tragem concluzia ca astia mici au piele de drac…

    cu alte cuvinte, lui Z ii e tare dor de V (de orice culoare o fi pielea lui) asa de dor ca aproape ma ia lirismul : )

    Like