Update…

Mi-am concentrat atentia asupra a doua carti in perioada asta: “Jurnalul” lui Sorin Stoica (pe care doar ce-l primisem prin posta de la Polirom) si “The Pilars of the Earth” a lui Ken Follet (pe care o incepusem inca din Anglia, dar careia ii dadusem o pauza de citeva luni, fiindca aveam nevoie de o lectura sustinuta si de o perioada in care sa nu fac nimic altceva, intrucit e o carte de vreo 1100 pagini, basca in engleza).

sigur ca daca as fi fost intr-un spital din Romania nu as fi reusit performanta sa citesc cu perfuziile in vene 800 de pagini intr-o saptamina (n-o sa insist acum asupra conditiilor de aici versus celor de-acolo, mi se pare din ce in ce mai inutil sa vorbesc unor orbi si surzi despre normalitate, mai ales ca m-am desprins dintre ei).

partea buna a spitalizarii a fost ca mi-am regindit prioritatile si mi-am dat seama cit sint de norocoasa ca m-am indragostit pina peste urechi anul trecut si am ales sa-mi bag picioarele in tot si sa-l urmez pe ardeleanul meu.

ei bine, Jurnalul lui Stoica l-am dat gata in doua ore si jumatate, i-am recunoscut stilul din primele pagini si tare as fi fost curioasa sa aflu ce-ar mai fi putut scrie daca ar fi avut zile de trait. avea de gind sa se desprinda de stilul confesiv… n-a mai apucat. l-au ros si pe el spitalele din Romania si mereu grija asta a insecuritatii acoperita de o folie amara de ironie… in fine…

Ken Follet e intr-adevar magistral. aproape ca-mi pot da seama de cite ori s-a intors inapoi pe text si a refacut pasaje, a lucrat la personajele lui si pe unde a simtit nevoia sa ingroase tusa atmosferica. a facut-o cu rabdare si indeminare. imi place sa vad asta la un scriitor, ca nu i se ia de propria lucrare in timp ce inca mai construieste la ea.
ma gindesc acum cite drumuri de Atlassib vor fi necesare pina sa-mi reintregesc biblioteca de-aici. si parca anticipez replica dragostos-ardeleneasca a lui Vodky: “faaah, acu trebuie sa-ti cumpar si mai multe rafturi… mai intii umple-le pe astea pe care le ai, pe urma mai vedem…”

4 responses to “Update…

  1. Mi se pare ca “Jurnalul” lui Sorin Stoica este scris cu multa tristete. Poate de aceea nu l-am terminat de citit. L-am pus la pastrare, pentru o perioada cand voi putea sa il parcurg.

    Like

  2. nu ti se pare, chiar e! dar nu mai trista decit “O limba comuna”. acum nu stiu… pare doar o continuare, sau, de fapt, o incheiere, de parca ar fi stiut…

    Like

  3. Hmmm… Vezi ca in vreme de criza nu e tocmai recomandat sa iti aduci carti din Romania prin Atlassib. Din cite stiu eu, astia cer un euro pe kil, si te rog sa imi crezi atit spatele, cit si buzunarul, “ca cartile e grele, bre!” 🙂

    Like