Chestiuni administrative

Cu totul, actele de rezidenta, inregistrarea la asigurarile sociale, medicale, doctor de familie, deschidere de cont bancar spaniol, DNI, si inregistrarea la fortele de munca mi-a luat trei saptamini, fara batai de cap. totul la modu` lejereanu.

tipul de la unul din cele zece birouri de angajari stia si franceza si engleza, am noroc de data asta, rasuflu usurata. ma intreaba citi ani de presa am in spinare. fac repede socoteala, zic 9, on and off. apoi realizez: 9, fir`ar sa fie??? asa de multi? lua-i-ar gaia… cita irosire… ii spun ca sint freelancer, ca am niste colaborari prin tara, dar nu e de-ajuns. da, ma rog, zic, nu vreau acum neaparat presa, ci un loc unde sa fiu printre spanioli, sa invat limba. dar ce ti-ar placea sa faci?

imi trec rapid in calcul toate posibilitatile.
in nici un caz menaj, la dracu.
ar fi pacat, zice el, cu datele tale.
deci, nu stiu, zic eu. undeva unde se cere engleza sau franceza, dar nu ma deranjeaza nici sa vind popcorn la cinema, si rinjesc. ma si vad… haha!
dar diplomele cind ti le echivalezi?
imi scapa un Jodeeeer!!! ca aia de la Universitate cu mina mea am aruncat-o la gunoi.

am primit in sfirsit rolele si hainele de vara de-acasa. atlassibul a functionat de data asta. nu cred ca spaniolii sint pregatiti pentru fustele mele, vom vedea. dar eu sint pregatita sa ma plimb cu rolele pe trotuarele lor, ca o haimana.

NB: sa ai actele de asigurare medicala aici inseamna ca poti primi asistenta medicala GRATUITA, indiferent daca lucrezi sau nu, daca esti marocan, chinez, spaniol sau roman. m-am gindit ca ar fi bine sa stiti. asa, de chestie.

4 responses to “Chestiuni administrative

  1. bre, stai sa-ti zic, acishilea la Romena nici angajat cu carte de munca si cu asigurarea la zi nu mai primesti asistenta pe gratis. numa-n teorie, da’ n-am auzit pe nimeni sa-si bage teoria-n vena ca sa scape de infectie.

    Like

  2. da, vidalescule, stai ca vin cu elemente si mai noi curind sa vezi ce organizata e viata abroad, asta asa poate va conving (unu cite unu) sa parasiti haznaua. e loc si pentru picici, no problemo…

    Like

  3. cu pisicile nu-i asa de simplu cum ai crede, nu te primeste nimeni in gazda cu ele sau iti mareste chiria de crapi… multumesc. 😦

    Like