Flegma

iau o pauza de scris sa-mi curat gitul de o flegma.

simbata mama se intoarce de la piata. cu sacosile incarcate. merge regulamentar pe un trotuar oarecare si mai are citiva pasi pina acasa. un cacat de biciclist intra in ea, o injura, chiar daca… trece peste ea, asa ca sa se invete minte mama sa se mai plimbe pe trotuar, vede boul ca un om a fost ranit din pricina lui, dar pleaca mai departe facind-o “timpita”.

taman ivita acum 3 saptamini dintr-o scurta vacanta din Elvetia, sa zicem, in care s-a simtit minunat, femeia se trezeste la realitatea de cacat a patriei sale, in plina fractura de ligamente, spitalizare tot w/endul si, oh yeah, cele mai ieftine pastile de calmare a durerilor, algocalmine, fiindca a refuzat sa umfle buzunarele asistentelor din spital, care baloseau dupa ceva mizilicuri, pe motiv ca si-a platit ani de zile asigurarile sociale. vine un nenea doctoru de garda, care, fara sa-i faca radiografie, zice: gata, la operatie cu tine! ca trebuia sa-si faca si el norma de operatii pe luna. why not?

trotuarele nu mai sint demult sigure.
politia nu prinde biciclistul.
spitalul ii umfla pe toti cu algocalmine, ca alte calmante nu exista prin dulapuri decit la schimb cu ciocolata sau pachetele de cafea.
eu nu sint linga ea, fiindca am ales sa mor pe alte strazi, nu alea pe care mi-am bulit genunchii in copilarie, dar mult mai prietenoase.

bai, cacatilor! hai sictir! n-o sa intilnesti nicaieri in lume lipsa asta de respect fata de un om decit in Romania, in orice domeniu, in orice gaura de sarpe de acolo, ca numai gauri de serpi si scirbe au mai ramas.
double sictir!

One day later edit:

un alt dublu sictir. nu ne-am vorbit, dar cu unii chiar esti pe aceeasi lungime de unda, chiar daca nu-i cunosti decit virtual.

Nota bene insa: cunosc politisti, oameni onesti, care nu mai fac fata prostiei si coruptiei din locul cu pricina. ca acum sint ei ca un fel de Cattani din Caracatita, nu are importanta. stim cu totii ce soarta a avut si ala, saracu…

13 responses to “Flegma

  1. ceva asemănător, însă mult mai grav mi s-a întâmplat şi mie, de fapt mamei mele. Acum fro 5 ani, campania electorala a pisdii măsii, mama circula regulamentar pe trotuar ca orice om normal (apropo, care plm mai e normalitatea în ţara noastră?). o rafală de vânt trânteşte un ditamai panoul electoral de fro 200 de kile direct în capul mamei prins între bordură şi acea imensă fierătanie. evident că şi-a pierdut cunoştinţa instantaneu. urmarea este incredibilă. nu orice fel de incredibilă ci în cel mai româneşte stil posibil. mama internată în mizeria asta ce se numeşte spitalul medgidia. acolo nepăsare totală aruncată într-un pat, şade până ce ajungem noi, familia. asistentele erau în ditamai chelabaua, iar la scandalul făcut de mine, îi pune mamei o perfuzie, evident că încurcă perfuzia cu cea a unui bărbat cu o cu totul altă compoziţie. de fapt nici nu vreau să îmi mai amintesc ce s-a petrecut atunci, câteva zile, în acel spital de căcat, unde mama mea a fost lăsată aproape să moară iar după 6 zile dată afară mai mult moartă decât vie fără să i se fi schimbat măcar un bandaj.îmi vine deja să sparg ceva acum când îmi amintesc. în fine după câtiva ani de umblat prin spitale, mama mea a râmas cu nişte sechele foarte grave. dar povestea nu s-a terminat. poliţia se sesizează chipurile din oficiu, dar trimite de două ori în judecată pe martor, cel care practic a salvat-o pe mama şi care a dus-o cu maşina lui la spital, deşi noi nu formulaserăm nicio plângere împotriva nimănui. chemată în instanţă de fro 5 ori, fără ca noi să formulăm vreo plângere în acest sens, leşină pe acolo aşa încât până la urmă am angajat un avocat şi i-am făcut procură de reprezentare tatei. culmea că mama era citată în continuare sub ameninţarea unei amenzi, pentru o plângere pe care nu o făcuse şi pt că-i căzuse o fierătanie în cap, ceea ce aproape că o omorâse. şi culmea, învinuit era chiar cel care o salvase, deşi atât la poliţie cât şi la instanţă a spus clar cum au decurs faptele. dosarul se întoarce la poliţie şi este din nou trimis în istanţă cu acelaşi învinuit: salvatorul! după trei ani de chin prin instanţe, după ce mama aproape că a murit din princina acelei lovituri ( atunci când într-o noapte am fost nevoit ca să-i fac respiraţie artificială şi să o resuscitez împreună cu tata, şi aici recunosc că dacă ambulanţa nu ar fi venit aşa de repede poate că nu am fi reuşit) în fine, după ce statul român şi-a bătut joc de noi în cel mai crunt mod, aş putea să spun chiar într-un mod tragico-comic, singurul vinovat găsit de instanţă a fost cine altcineva decăt mama? … şi cu plata cheltuielilor de judecată evident.
    întrebare: cum să nu-ţi înjuri şi ţara şi neamul şi moşii şi strămoşii până la Decebal şi Burebista, cu tot cu oamenii ăştia care după părerea mea sunt cam toţi de căcat. ce plm ne mai ferim s-o spunem că o fi că o plezni. ne merităm soarta că ne place s-o sugem, d-aia. să dea unu cu bicileta peste mine, sau Doamne-fereşte să-mi cadă ceva în cap. nu-mi doresc, dar dacă se va întâmpla, eu nu o să merg nici la poliţie şi nici la instanţă. am să-i rup capul celui vinovat, am să-i schingiuiesc familia, am să mă piş pe mormântul familiei lui. o să-i fut o rangă-n dinţi. iar doctotilor şi asistentelor la fel am să le fac. şi după aia să mă reclame. Doamne, ce satisfăcut am să fiu! atât timp cât indiferenţi, îi vom suporta pe toţi aceşti ce ne batjocoresc, ne umilesc şi trăiesc în cârca noastră, merităm să ni se întâmple ceea ce ni se întâmplă. ce-i aia milă? rupe-le capul băga-mi-aş!

    Like

  2. demaio: hai totusi sa nu ne facem un capat de pamint din haznale. pot sa nu-mi uit prietenii pe care-i pretuiesc si intimplarile cu ei, restul duca-se! cica sa nu uit de unde am plecat, ha!

    ratza: de doua zile ma uit la Godfather, nu stiu de ce, asta a venit pe rind in lista mea de filme nevazute inca. abia astept sa apara vreun biciclist la politie sa depuna plingere impotriva mamei ca i-au cazut spitzele din cauza ei. ma voi intoarce special in tara pentru asta, sa vezi ce-o sa-i cada lui boasele dupa aia.

    in rest, va doresc tuturor sa alegeti calea strainatatii. si asta cit mai repede ca nu mai aveti mult timp de pierdut.

    Like

  3. daca putem sa ajutam zully da-ne de stire – cred ca sunt aici cativa prieteni care pot arunca la cos cateva ore sau telefoane din viata lor ca sa te ajute pe tine sau mama ta. this are firends for.

    cat despre sictirul tau, uite cateva observatii asa la cald:
    1. cred ca spania, portugalia, italia si alte meridionale erau cam la fel acu vreo 30-40 ani. suntem si noi intr-o etapa cam pe-acolo.
    2. la fel e si prin alte foste comuniste. ex. polonia – stiu sigur ca in spitale e cam la fel. nu si pe strazi true.
    3. poate fi mult mai rau. dupa ce te trezesti din feeria iberica si ai chef de traume adevarate, sari gibraltarul si ia-o in jos pana in mali de ex.. o sa vezi acolo mizerie umana si mai si. sau tarile arabe pt femei, highly reccommended desi stiu ca nu spui asta unei musulmane (?). sau america centrala, sa vezi un haiti ca sa iau cel mai rau exemplu, dar mai sunt si altele tari pe-acolo.

    Like

  4. Corpul meu vrea vara sa se lase de fumat… dar uite cand aflu asemenea enormitati la care nu am cum reactiona efectiv, imi aprind instinctiv o tigara, sa-mi macine nemultumirea. Imi pare sincer rau!, cat despre plecat, sunt de acord cu tine, dar deja suntem niste stigmatizati “romanii”. Eu am stat in Italia o vreme si era frumos cum zici tu, atat ca (ai auzit si live de la “italianca”;))) locurile rezervate noua erau cele de sub talpa societatii.

    Like

  5. conde: mersi mult, dar nu e nevoie, a fost mai mult sperietura si o mina umflata. apoi mai e un familion intreg in tara care stie ce sa faca… ma ingrozea cindva atitudinea asta panicarda: ai mina umflata, foarte bine, ti-o taiem…ai probleme cu vezica, ciomu scrie pe tine, ti-a cazut o pancarda in cap, salvatorul e de vina… vrei sa ajungi mare si tare, te rezolva profesorul beuran. vom beura cu totii, ca ni se permite… scapa cine poate… acum la p. 1 nu/s de acord: nici spania, nici italia n-au fost la fel acu 40 de ani, aveau probleme, ca astea pina la urma nu dispar niciodata, dar mai e pina sa se compare romania cu ei. ohohoo… adica chiar nu e posibil sa fie totul prost intr/o tara: spitale, justitie, politie, invatamint, armata, guvern… e imposibil asa ceva. e pishu lumii… anyway, mai am de gind sa calatoresc, dau eu vesti despre organizarea in cetati de pe unde ma nimeresc. despre musulmane la fel, sint povesti si basme propagate de cei care se cred civilizati, asta nu inseamna ca ce e anormal pentru femeile care sad cracanate la orice pas, e normal pentru cele care se poarta kapalî. pupam condeierul calator : )

    chateau, lasa tigarile in pachet, la locul lor : ) sa fii stigmatizat in propria ta tara e si mai tragic. nu exista talpa societatii pentru oameni destepti, nu crezi? sint doar perioade de tranzitie, sint absolut convinsa de asta.

    Like

  6. dintr-un caz banal:O accidentare de catre un marlan faci o …exagerare.Calmez-vous mademoiselle!
    Dincolo de cele lumesti
    Sunt visele din povesti.
    Ne-ai zis ceva-ceva
    Dar nu ne-am supara de ne mai zici ceva!
    Si de n-o fi cu suparare
    Lumea multe lucruri are
    Eu aleg dintre ele
    Cele ce sunt ca gandurile mele.

    Like

  7. desigur, tot fara suparare
    si sa-mi fie cu iertare
    sa nu sari in sus, monsher,
    cind te-oi ridica la cer,
    din senin, de pe trotuar
    ca te-a calcat un magar.
    te trecem la caz banal…

    sa mai continui??? presupun ca-ti iubesti mama indeajuns incit s-o vezi facind piata in siguranta. daca nu, ce ma intereseaza pe mine?

    Like

  8. De m-o calca un magar,lucru rar
    Nu-i cu suparare,devin si io magar
    Si i-oi da o copita intre picioare
    Sa tie minte daca ii arde de jucarioare.

    Si apoi sa-mi zici tu din cimpoi
    Ce vine in actul doi?
    Ca nurlia ce-o tot visez din nou
    E o gogoasa pentru erou?

    Like

  9. pai pai… vezi, monsher?!

    si magarii mor, am io un basm de-asta cu magaru familiei Becea, dar s-o lasam pe altadata, ca acu nu despre magari-animale era vorba, ci despre ailalti.

    Like

  10. De lipsa de respect ne plangem? How about… tupeu, isterie, prostie, egoism, tembelism samd?!
    Ce-am patit eu (v-am dat link-ul, nu mai insir toata tarasenia aici).

    Spuneai ca nu mai crezi ca lucrurile se vor indrepta vreodata in Romania. Dar unde crezi ca se vor mai indrepta? In Africa, in Oceania? Unde? Poate doar in pantalonii barbatilor pana-n 60 de ani…

    Like

  11. Lucrurile se vor indrepta in jurul meu, fix pina unde ma tin puterile.

    cit despre celelalte tupeu, isterie, prostie, egoism, tembelism… vin la pachet cu lipsa de respect. se leaga unele de altele… popor de crizati. imi pare rau pt incidentul cu covrigii… de unde tragem concluzia ca nu mai umbla demult ciini cu covrigi in coada pe/acolo. si de fapt, nici n-au umblat vreodata.

    salutari

    Like