Simtul umorului

Unele nunti mi se par morbide. desigur din cand in cand se mai trezeste cate o baba din putrefactia ei si incepe sa chiuie, gata-gata sa se dezmembreze, spulberand sperantele tuturor la mostenire de linguri si alte castroane. daca esti cu adevarat ghinionist ai parte si de mileuri.

as fi in stare sa-mi inscenez propria nunta, cu tot tacamul si vreo 3 domnisoare (si toate trei!) de onoare si semi-virgine. sa-i vad pe toti aliniati la sarmale si pe-urma cand sa inghita mai gogalt, sa le spun in mijlocul unui toast: “ups, I did it again, si daca va mai prind ca ma intrebati cand ma marit, data viitoare nu va mai dau cadourile inapoi.” nu cred ca mama s-ar amuza prea tare si cel mai probabil cateva matusi ar lesina de furie. as angaja si vreo trei cameramani (si toti trei!) sa-i surprinda taman in momentul in care le pica mai abitir fetele in farfurie. gata, m-am pus rau si cu rubedeniile.

dupa aia am inceput sa intru in detalii (asta se intampla acum o saptamana, chiar inainte sa schimb clasa), iar cealalta profa care se spargea in figuri cu umorul ei britanic (a se citi previzibil!) si care m-a (ne-a) intoxicat cu topicurile ei despre vise, interpretari de vise, fericire de rahat, ezoterism, halloween, telepatii si ce-am facut in w-end, iar eu nu puteam sa-i spun ca mi-am tras-o fiindca nici macar nu era adevarat, dar care n-a fost in stare sa-mi corecteze o lucrare nici dupa trei saptamani si s-a facut ca ploua de fiecare data cand am rugat-o sa-mi explice locutiunile prepozitionale, ei bine, gagica, nestiind ca am boala pe ezoterici, a inceput sa rada cu sughituri la povestile mele macabre despre nunti, dar a inghitit in sec atunci cand i-am spus ca sunt piaza rea peste tot, si ca prietenii mei nu ma mai invita nicaieri cu inima deschisa, de teama sa nu li se intample ceva. desigur, glumeam, dar povesteam la modul cel mai serios si cred ca am o mutra care se cam asorteaza cu istorii de-astea pescaresti.
saraca, nu cred c-ar rezista in Bucuresti nici cinci ore.

dar nu stiu cum am ajuns sa vorbesc despre ipotetica mea nunta…
Aaa, umorul!

Se poate sa aiba o conotatie culturala, desi atunci cand ma joc cu un copil, de orice nationalitate ar fi el, radem pe aceeasi limba. in acelasi timp insa un cetatean englez care sta la coada in Anglia nu va mai fi atat de fericit daca va trebui sa stea la coada in romania. Si mai concret: la Posta. Va trebui totusi sa incetez sa mai fac paralele si comparatii de acest gen, cativa s-ar putea sucari mai tare pe mine ca, vezi tu, reneg tara care m-a crescut, mi-a oferit atatea oportunitati, m-a jecmanit de 16% si eu inca n-am invatat lectia recunostintei, sau, cel putin, a optimismului. dar rasul meu e amar intotdeauna, chiar si atunci cand ma joc “hai la groapa cu furnici/ ba-i aici, ba nu-i aici.”

situatie extrema de umor romanesc este greva profesorilor despre care citesc in fiecare dimineata. aceeasi poveste de acum un an. de-acum doi ani. de-acum multi ani. repetabila prostie. mai am inca poze de anul trecut. la ce fete de bivoli fara demnitate aveau unii, nu e de mirare ca s-au multumit cu trei bonuri de masa (sa pastram totusi cifra magica!) si-au plecat iar spre catedrele lor cu coada intre picioare, fericiti totusi ca in loc de o paine, vor avea doua. o sa pun poze cand ajung acasa, sa ilustram spusele. sa aducem dovezi, ca daca doar spun n-are impact. si nici importanta. asa cum n-are importanta ca unii fac profesia asta din pasiune, iar altii doar ca sa colectioneze meditatii la diverse limbi, pe care nici nu le stapanesc.

asa cum n-are importanta ca am prezis ceva timp in urma ca micutul columbeanu iar va lua teapa, ca fii-sa lu` dom` marinar isi va basica iar mecla in cateva operatii estetice, semn c-a invatat cum sta treaba in politica. amuzant pentru mine este ca ma intorc la toate aceste minuni, fiindca mi-e dor de casa, chiar daca in camera mea, chiar pe tavan, mai am urma piciorului lui fratelo.

vedem noi pana cand…

3 responses to “Simtul umorului

  1. E nemaipomenit, am mai auzit eu ca la olteni se obisnuieste sa-ti inscenezi inmormantarea, dar sa-ti inscenezi nunta, asta e tare de tot. Si cum ziceai? Trei, si toate semi-virgine? Simt ca ma tavalesc pe jos :))))).

    Like