Cambridge

Am prins o vreme superba sambata, spre deosebire de ceilalti studenti, care, cu o saptamana inainte, nu au reusit sa viziteze mare lucru, sau mai degraba, s-au ascuns prin cafenele. Pot spune c-am fost norocoasa, nu se stie niciodata cu vremea de-aici.

Cambridge este la 1 h si 20 de minute distanta (cu autobuzul) de Colchester. Am vrut sa vad asa: Colegiul St. John si Trinity (numai din colegiile acestea doua au iesit 28 de premianti Nobel – daca o sa am timp o sa scriu cativa mai jos), ca pentru celelalte 29 nu mai aveam timp, sa ma plimb apoi pe Puntea Suspinelor (construita dupa faimosul pod cu acelasi nume din Venetia), sa intru in biserica Sf. Mormant, una dintre cele 4 biserici rotunde din Anglia, fondata de cavalerii templieri si sa-mi pierd apoi vremea bantuind pe strada Trinity, sau trimitand carti postale, band ceai englezesc si frunzarind carti care, in cele din urma, vor sfarsi in rucsacul meu. cu exceptia colegiului Trinity, in rest le-am facut pe toate, dar pentru asta, a trebuit sa ma desprind, ca de obicei, de grup.

Nu mai are rost sa spun ca toate colegiile sunt impresionate ca marime, ca arhitectura, ca suprafata a gradinilor, ca fiecare este dotat dupa ultimul racnet, fiecare colegiu are o biserica proprie, un dining-room, camere pentru studenti cu conditii de cea mai inalta calitate, biblioteca de sute de mii de titluri (numai St. John are 105 mii bucati pt uzul studentilor). eu m-am strecurat printre ei, i-am urmarit din pragul usii cantinei pentru cateva secunde si-apoi m-am dus sa ma plimb prin gradina ce nu se mai termina.

St Johns este unul dintre cele mai vechi colegii (1511, fondat de mama regelui Henry VII, Margaret Beaufort), cel mai mare ca grandoare si al doilea ca numar de studenti. Numarul aproximativ de rate si lebede este de 63 (scrie in ghidul meu!), dar eu am vazut numai veverite. de altfel, parcurile englezesti, in aceasta perioada a anului, sunt un paradis al veveritelor. In Green Park, in Londra, pe unde m-am plimbat w-endul trecut, am intors capul de la stanga la dreapta ca un titirez, incercand sa nu ratez nici unul din giumbuslucurile veveritelor. erau cu zecile.

in rest, dupa discutiile pe care le am pe mailuri, situatia sta la fel, unii vor sa traga in teapa pe altii, altii sunt cei mai destepti si mai frumosi, au parcarile cele mai smechere, se enerveaza cand sunt trasi de maneca, sau cand li se atrage atentia ca au nasturii intr-o dunga. si pana la urma da, asa e, stomacul e mai important decat orice, da, da… tu, tu… mi-ai inselat simtamintele, da, da… tu, tu… mi-ai ranit inima… (se putea sa scriu eu ceva serios???)

dar Cambridge… it`s really something! nu cred ca a indraznit vreunul de pe la noi sa-si incerce puterile mintii pe-acolo, poate datorita costurilor pe care Statul Roman nu le va suporta vreodata, desi… ar intra cu brio multi dintre cei pe care am avut privilegiul sa-i cunosc candva si al caror nume nu se termina cu Salam in coada. poate va dau idei, are cineva curaj?

Personalitati care au trecut prin Cambridge:

Charles Darwin, Isaac Newton (care a si predat acolo timp de 33 de ani), Thomas Grey (poetul care era tot timpul panicat de faptul ca ar putea pieri in flacari), E.M. Forster, John Eliot, Printul Charles (of course), John dee (astrologul reginei Elisabeta I), Sir Cecil Beaton (fotograf de moda si renumit scenograf, cel care a facut costumele pentru filmul My Fair Lady) si tot asa…

7 responses to “Cambridge

  1. oscar wilde a invatat la trinity college 8->

    la ce te referi cand spui ca romani nu se aventureaza in cambridge, la Cambridge university?

    Like

  2. si, spune drept, nu ai simtit din nou cum e sa fii copil-adolescent?
    nu ai fi vrut sa ramai?

    eh, cine sunt eu si ce prostii zic.
    la cat mai multe veverite simpatice iti urez.

    al tau amic, care se mai gandeste din cand in cand la tine.😉

    Like

  3. matin: ma gandesc ca ar putea s-o faca, sunt tineri destul de ambitiosi.

    xxl: nu-i asa? si stai ca de-abia de-acum vin partile interesante.

    aziz: inca sunt aici. e asa de bine sa mai fii din cand in cand student. mai ales cand nu te-ai bucurat de perioada aceea cand a trebuit. e foarte frumos sa gandeasca prietenii la tine : )

    Like

  4. exact, si Anglia poate fi Camino! si cam orice atata timp cat iti continui drumul…
    …pana cand vei facu un U si te vei intorce acasa. sau un V.

    drum bun!

    Like

  5. ti-am spus eu acu’ ceva timp: striga la veverite “Marianaaaa” si, neaparat, sa lovesti doua nuci.
    In rest… te invidiez placut.

    Like