Ultima săptămînă în capitală. Pregătiri de plecare

ANACRONÍSM s.n. 1. Eroare în fixarea datei unei întâmplări, a unui eveniment etc.

                             2. Lucru care nu corespunde spiritului unei epoci, învechit.

 

Savurez ultimele zile în capitală, cele din urmă cuvinte, gesturi, întîmplări. În partea cealaltă mi se pregătește camera de lucru, se șterge praful din bibliotecă, se aerisesc dulapurile, se dau păianjenii jos, alții se stresează de venirea mea, se vor da orarele peste cap, poate voi urla și mă voi comporta și eu ca o arendașă, am dat deja comenzi clare să nu mi se arunce fotografiile pe care le-am făcut pe cînd alergam dupa reportaje. Dar asta pentru că o dată maică-mea mi-a rupt-o pe cea de care eram foarte mîndră: un cadavru descompus al unei bătrîne. Mi-a rupt-o fără să mă mai întrebe, pentru că de fiecare dată cînd intra în camera mea o scotea din sărite.

Mă rog… era ceva interesant acolo. 

 

Nu m-am născut totuși cu simțul proprietății, sau poate a dispărut pe parcurs, după atîtea mutări, cînd am văzut cît de repede dispare uneori ceea ce părea durabil. Oare? Pînă la urma ai nevoie de hîrtii, de poze, de declarații în public sau mai știu ce probe scrise ca să arăți un sentiment, cînd îl poți ascunde foarte bine undeva unde crezi că n-a mai rămas nimic? Ai nevoie de mobilă, fotolii, scaune, vaze peste vaze, rafturi, sertare, tablouri, toate la îndemînă doar la un clic distanță? Să nu ne avîntăm totuși, să nu deviem, să nu analizăm, să trecem peste.

 

Pîna la urmă, treaba cu iluminatul n-a prea mers. Numai cînd mă gîndesc la gaura pe care o am în tavanul de-acasă, pe care a făcut-o fratelo, din greșeală, pe cînd înălța un alt etaj, ca să aibă mai mult spațiu pentru proaspăta extinsă familie, și simt că mi se cam duce Zenu. Dar abia aștept să arunc alte hîrtii compromițătoare de prin sertare. Acum cît încă pe wikipedia n-a completat nimeni ziua morții mele și cît nu se știe dacă mai vreau să mă întorc din pelerinaj. 

 

Pe de altă parte dacă ceva vreme în urmă mă lăsau fără suflare unele reacții ivite din senin, total lipsite de logică, acum simt un soi adînc de nesimțire spre indiferență, pur și simplu mă tulbură doar oamenii cu care mă simt confortabil.

 

Acum stau și mă întreb de ce-oi fi pus definiția anacronismului mai sus. Precis am vrut să zic altceva acum cîteva zile cînd mă apucasem să scriu însemnarea asta. Între timp m-am întîlnit cu Roxi, o canadianca super misto de-am înțepenit cu ochii în ochii ei verzi, iar azi cu Magda, altă canadianca mișto, de n-am dormit toată noaptea cu gîndul la întîlnirile acestea. Drept pentru care am chiulit din perioada de preaviz, ca să umblu dilaila pe coclaurile capitalei, uite pomu, uite iarba, uite Piața Romană…

Cîtă baftă pot să am la femei, aproape că-mi doresc să fiu bărbat.

 

PS:  dacă cineva care are copii vrea vreo patru rafturi de literatură pentru copii rog să se anunțe. Dacă nu, le donez unei biblioteci.

22 responses to “Ultima săptămînă în capitală. Pregătiri de plecare

  1. Sper sa te vad inainte de a pleca in pelerinaj, frumoasa fata…
    Sa-mi povestesti si mie cum e cu bejenitul. Voi fi ochi si urechi… 🙂

    Like

  2. foarte bine! acum n-o sa ne mai intalnim niciodata, daca tot am cazut de comun acord asupra aspectului. [diverse emoticoanse aici]

    ai vazut-o pe REA? e bunaciune culturala femeia aia, io am zis tot timpul. chiar ca ai bafta.

    bun.. te descurci ma cu toate? cu toate treburile, nu femeile.

    pai sa te. >:D<

    Like

  3. asel, pai daca e de povestit despre bejenit pot deja sa incep, dar va trebui sa asculti vreo trei vieti asa, luate la rind. nu e nevoie sa trec prin camino pentru asta. stii, vorba aia: mama cite fete ai/ prin straini sa nu le dai : )

    did: termina, ma, cu prostiile. aaaa, nu ti-am spus, chiar asa cind sa-ti fi spus? according some e-mails, noi sintem surori sau lesbiene. depinde de cine sint trimise si cit de mare e gradul de perversitate al expeditorului. nu avem cum sa nu ne cunoastem… pur si simplu nu avem cum. tu-mi dai sfaturi mie pe blogul tau, fara sa le cer, eu primesc mailuri pentru tine si nu ti le mai arat… logic! nu aveam cum sa ma refer la tine ca nu te voi cunoaste vreodata, din moment ce te cunosc deja, basca legaturi atit de puternice. Think, did, think, ce naiba! adica e ca si cum as spune ca nu vreau s-o cunosc pe REA, ce-am innebunit? sau sa ajung in spania si sa nu trec pe la sombra… la cit sex virtual am facut cu el ar fi chiar si culmea : ))))) sau sa ajung in paris si sa n-o caut pe Pisica 13. vezi ca acolo la “pai sa te…” am inteles altceva si m-am bucurat degeaba. nah, asta e. m-ai trezit cam brusc. plus mayra cu telefoanele ei ca cica ma cauta Iisus prin visele ei. nici ala n-avea ce face la ora aia?

    deci… cu treburile ma descurc. cu voi nu prea, ca sinteti nebune toate!

    Like

  4. o gradinita cu o educatoare de grupa mare “in cap” nu sustii cu vreo poveste?

    saru’mana, tanti, nu mai trecui de mult prin spatiul comentatorilor. multe schimbari si prin viata cui scrie. sa-ti fie de bine calatoria (zic inainte de a o fi inceput)!

    bien à toi, stii matale:)

    Like

  5. cum adica cadano cum te descurci cu noi? cate una pe rand, sau toate odata, cum preferi 😛
    stai sa vezi ca iar o sa fiu gresit inteleasa de unii si de altii :)))))))))
    pupam cadana !!!!!!

    Like

  6. bun. te cunosc cum ma vezi si cum te vad :)))

    io as vrea sa fiu sora cu tine ca tu n-ai simtul proprietatii nici cat mine si mi-ai lasa toata averea, da’ ma multumesc si cu lesbianismul ala.

    numa ca am o intrebare: orgasmul provocat de o femeie unei alte femei DOARE?!?! 😮

    😦 doar nedumerirea asta ma mai tine departe de tine si repeeede profita lupoaica asta!

    Like

  7. n-a inteles nimeni nimic gresit, eu oricum va iau ba pe rind, ba pe sarite, ca stiu ca nu va suparati, sinteti ca iadele… si pe urma care unii si altii mai vezi tu pe-aici. sintem doar noi aici, e parcul nostru de distractii, e locul nostru viran de zbenguiala… sa fie sanatosi aia care nu pricep si-si bat capul cu noi mai mult decit e nevoie. cine-i pune??

    did: ori sora, ori lesbi… sa ne hotarim intr-una din zilele astea, inainte de a pleca pe camino, ca sa nu stau sa intreb stelele sa-mi dezlege si aceasta dilema. cit despre dilemele tale… nah… eu stiu asa ca durerea amestecata cu placere trebuie traita cu responsabilitate. si daca tot ti-e frica atit de durere, lasa ca te tin eu departe de lupoaica asta cu colti ascutiti, bine ca nu-i are si de argint ca atunci chiar o puneam cu toate.

    Like

  8. maaaaaaaa
    eu nu musc…decat in conditii cu totul si cu totul speciale 😀
    si in plus, cum sa va musc ma pe voi??? a se citi sa va doara???? 😛
    deci daca voi sunteti ce va hotarati sa fiti…eu ce sunt? paznic la oi??? hhhmmmmm

    Like

  9. PIES-ul, z. rafturili cu carticelili.

    o gradinita are mai multe grupe, din care una e mare, adica intre mijlocie si foarte mare (aka pregatitoare). grupa asta nu e grupa daca nu are o educatoare. in capu’ mesei, al deciziilor, al serbarilor de 20 iunie etc., in orice cap. educatoarea asta se intampla sa fie sor’mea (sau un soi de alter ego:P)

    povestile is in carticelili di pi rafturili tali.

    sa mai explic? sau ii bine?

    Like

  10. mathei, e bine si 40 de zile sa stii. inca mai ai timp sa-ti bagi picioarele in tot si sa prinzi ultimul avion. stii cit e de simplu? crede-ma pe cuvint.

    lady, care oi??? n-ai dormit bine azi noapte?? vezi ca te pierduse b47h si plingea dupa tine mai devreme : ))))

    m: pai zi asa: sora mea vrea carti… s-a facut madam! si normal ca rafturile alea sint cu povesti, ce credeai, ca-s cu barbati?? hai zi cinstit… nu-i asa ca ar fi fost mai bine cu barbati? hihi…

    Like

  11. imi dai mie cartile pt copii? am doi baieti mici si incerc sa-i obisnuiesc cu prezenta cartilor de cand aveau cateva luni. pare ca merge, nu stiu ce-o fi mai tarziu… au doua raftulete cu carticele, multe sunt rupte deja de atata “citit”. nu stiu de ce mi-e asa greu sa cer, simt nevoia sa dau explicatii… le vreau, multumesc

    Like

  12. mami: nu e nevoie de explicatii. ai zis ca le vrei, pentru baietii tai sa fie un raft. iau legatura cu tine pe mail in seara asta : )

    mersi.

    Like

  13. Cineva trebuie sa te treaca pe wiki de pe rosu, pe albastru. Adica sa-ti faca odata pagina.

    Vroiam sa mai zic ceva. Brb,sa recitesc

    ………………………………

    Aaa,gata! Fata REA si-a facut blog privat, nu mai posa citesc:(

    Like

  14. decat reviste cu barbati, mai bine sa ai barbati “de reviste”. cu bonus creier functional.

    no astept un semn, z. sar’na.

    Like

  15. swan: sint lucruri mai importante de facut decit sa faci pagini pe wikipedia. stiu ce voiai sa zici: ca ti-e dor de mine, dar ca nu indraznesti sa ma tii din treburi : (

    m: pe barbatii “de reviste” (adica de coperta) sint ii suspectez de gaunosenie. ma multumesc doar cu creierul functional, si ca bonus il iau pe ala nefunctional, dar care se manevreaza in alte directii sau… hai ca mai bine tac. ma fac de ris pe-aici.

    Like

  16. – vleau si eu calti, zice taisa, pitica mea de 3 ani…
    – sa vedem ce zice zully, tati, zic eu nelinistit (ca poate zully zice – tu condeierule sa-i cumperi, ca-s bune si pentru tine – material didactic)

    Like