Tendinta generala

Nimeni nu mai are loc de nimeni. Toata lumea se ia de toata lumea. Multa lume nefericita. Multe injuraturi. Ca sa scape de nefericire unii devin de-a dreptul agresivi. Din senin. Pur si simplu. Unii mai sint si platiti pentru asta. Altii spera sa fie platiti pentru asta.

Cei blinzi nu se pot apara decit ridicind si ei vocea, dar mai mult de uimire. Poate si din neputinta. Nu stiu de ce mi-a venit sa scriu asta, ca oricum in cicatricea de pe buza de jos a unui barbat am vazut spectrul lui Enkidu.

Pe vreme de pace doar razboinicii nu au stare. Si-atunci scriu cuvinte. Sau compun simfonii. Pe urma vin slujbasii si cred ca le pot distruge. Si-apoi mai e si subiectivismul, vai, cum de-am uitat de asta?

45 responses to “Tendinta generala

  1. E greu mai ales in blogging fiindca toti se calca in picioare unul pe celalalt pentru a se ridica el mai sus. Faci pe celalalt de rahat ca sa iesi tu bine. Jalnic stiu dar asa este la noi

    Like

  2. Pe vremuri era de vina alienarea.Acum desocializarea si globalizarea.Unii, fani ai conspiratiei mondiale, sustin ca suntem manipulati sa ne sfasiem intre noi sa putem fi manipulati in continuare.
    Eu cred ca pur si simplu lipsa de educatie si de formare a caracterului sociabil este responsabila de acasta “homo hominis lupus”.
    Daca ar fi vorba de afaceri si de bani as intelege, dar este de neinteles cand asta se intampla in zone unde miza este atat de nematerialista(sau sunt naiv?).

    Like

  3. Pingback: Scurte | Blogul lui Viorel

  4. De ce tre’ neaparat sa ma incrunt? Deja am riduri, nu mai vreau! Da’ tiu sa am portia mea de relaxare, totusi…

    Like

  5. Ha ha ha ha
    Sa inteleg ca teribilul de ciutacu, adelul minune al presei romanesti, si-a epuizat targetul sau, omniscient cum il stim, se pricepe la toate?
    Hauzitzi, turkish si Mirelo, dati-i lu baiatu asta reteta de dat drumul mai incet la gura (ca sigur merge si aici) de la sexshopista din Iasi, poate asa nu o sa mai gandeasca cu ala micu’ (sau mare si bleg? tot aia!).
    Doamne, ce de luceferi pe ceru’ lu’ Patria mea.

    Like

  6. bine te-am gasit zully. Nu mai pune la suflet toate rautatile lor, pentru ca astea sunt cel mai usor de facut. Nu cred ca mai e nevoie sa dovedesti cuiva valoarea ta (de parca a fost nevoie vreodata), pentru ca cei care au avut minte sa citesca si sa inteleaga au facut-o deja.
    Pe mine m-ai cucerit cu sinceritatea ta si mi-ai castigat admiratia. Esti un om frumos Zully, si sunt fericita ca pot spune ca te-am intalnit.
    Cat despre personajele care critica pe bloguri, fie o fac pentru a-si atrage mai multi vizitatori (de cele mai multe ori), ca romanu’ cand aude de cearta/scandal/bataie imediat ciuleste urechile si devine atent, iar ceilalti o fac din placere si pentru ca asta e cel mai usor de facut pe lumea asta.De ce sa te chinuiesti sa construiesti tu ceva cand poti arunca cu pietre in ceva-ul facut de altul.

    Like

  7. Nu va luati de ciutacu, va rog! Pai d-aia poarta el in piept insigna jurnalistului proletar cu apartament in Sebastian (si nu cu vila sau apartament in rezidentiale)? Este icoana (sau inconu’) presei intransigente, independente, inamovibile… Sau… insipide, “inbecile”. Sa-i mai punem in discutie pe baietii precum ala de joaca tenis cu flegme cu cristoiu si istericu’ ala de stan? Sau pe nefercitu’ ala care citeste ziare, le stie pe toate si sustine ca nu e jurnalist (slava domnului) ci doar vocea omului de rand care nu are ocazia sa se dea la televizor? Aoleu, aoleu, imi creste presiunea sangelui si albesc de la ora la ora. Despre vedere nu mai zic nimic. Si-asa la diopriile pe care le am… pot sa citesc dvd-uri cu lentilele de la ochelari.

    Like

  8. da, ce sa zic, a mai inceput o saptamina furtunoasa. telefoane, mailuri si bla bla… daca stiam, nu ne mai erotizam in scris. subiect delicat, pai nu?
    mai ramine sa-mi sara si biserica in cap si sa fiu arsa pe rug :))))

    nu stiu ce sa va raspund… biata carte! mai are si doua parti :)))
    zano, mai usor cu admiratia, ca intri in vizorul catelusilor si vei fi si tu muscata… si nu vreau asta…

    Like

  9. hai,mah! lamuriti-ma si pe mine cine-i acest domn ciutacu?!
    zully! am un fiml f. interesant despre grotele din da tong.

    Like

  10. :)) dragutz si domnu’ se mai lua de zully ca le spune pe bune. Eu m-am cam saturat de cenzura asta, pe strada, la tv, inteleg, dar si pe blog. Hello, asta e spatiul meu, da da, numai al meu, faptul ca-l pot citi si altii ar trebui sa fie ca un cadou…me rog, sunt prea obosita sa-mi mai bat capul si cu personaje de genu’…va poop si o saptamana frumoasa va doresc

    Like

  11. ndap, si-n felu astia isi mai facu dnu ciutacu nitel trafic pe blog si nitica publicitate, totusi e netu atat de mic incat nu incap 2 bloguri, e lumea prea mica, ziare prea putine, carti prea…multe?
    si eu apreciez sinceritatea lui zully, si daca nu la toata lumea place cum scrie ea, care-i problema? nici nu se poate sa faci pe plac la toti
    da-i in pm zully, tu fa-ti treaba

    Like

  12. Mvaaaai, Zuleiho, zici ca pentru tine a scris Ian Dury “Sex & Drugs & Rock & Roll” :))

    Las’, trec si astea, vine si partea a doua, vin si scandalurile aferente, mmm, abia astept😛

    Te pup, bafta multa mai departe

    Like

  13. cata: nu sint valoroasa, mai, decit pentru maica-mea. cel putin de asta sint sigura. rugamintea mea este sa nu bagati de seama injuraturilor lor si nici sa nu le raspundeti. pentru mine nu conteaza latraturile astea, sint destul de obisnuita cu ele. spuneam eu cindva, mai demult, ca mai tirziu va fi mai rau, atunci nu aparusera nici strugurii nici noptile…

    amelie: sigur ca da, i-am fost muza, nu mai spune si tu asta cu voce tare, ca or sa puna botu` si la asta.

    any: desigur ca nu ciutacu o sa ma opreasca pe mine. nici cezar paul badescu. nu i-a placut cartea! FOARTE BINE! nu trebuia sa-i placa lui…

    Like

  14. zana: pai foarte bine faci, nu te obosi sa reactionezi, consumi energie aiurea, mai bine te intilnesti cu un prieten, sau mai bine vezi un film. ma, si trecusem in partea astalalta sa fie mai liniste, dream on… cam asa ceva…

    mathei: ma crezi ca n-am dat click pe linkul trimis si ca nici n-o sa dau? evit personajele astea virulente si suparate pe viata.

    poate c-ar fi mai bine sa-i lasati sa-si bata capul cu aplicatii psihologice pe spinarea mea.

    o sa scot o carte cu ce-au zis bloggerii de-a lungul timpului despre mine, oare se va vinde? :))))

    Like

  15. :))))))))

    da, doar daca lasi cinspe foi albe la sfarsit sa mai adauge cititorii cometarii in plus. ca nu vor fi niciodata suficiente alea de pana atunci.

    io n-am apucat inca sa merg la mall ca sa iau noptile, recunosc, dar oricum nu vroiam sa plec cu nici una din tabere.😀

    [si ala caruia i-am imprumutat strugurii sa faca bine sa mi-o aduca indarat. :D]

    Like

  16. Il citisem de ieri sau alaltaieri dar n-am reusit sa-i dau importanta.
    Haida Zully, parca iti placeau criticile🙂
    Tocmai tu sa te superi pe asa ceva?
    Pai?🙂
    }}{{
    Si cartea e faina… momentan sunt pe podea la o chindie de pe Dacia :))

    Like

  17. iiiha, ce imburicare in jurul cartii tale (nu aici, ci la linku’ pe care l-ai pus)! citi ombilici terestri! cite orgolii! cita patima gregara, da’ gregara rau! bine ca ai tacut cind ai tacut. sorry ca n-am fost aseara, m-am scos din linie (adica offline, hihi) ca sa lucrez mai cu spor. nu mi-a iesit. si pe cind m-am intors nu mai erai. miine? pup zullina!

    Like

  18. mda…brusc mi-am amintit de ce nu prea mi-e dor de romania asta (da, cu r mic…)

    in rest, tot ce-am retinut din mascarada aia de post e ca… nea omul autorul s-a gandit ca insemnarile-i precedente au strans doar cate 10-15 comentarii si a apelat repede la un subiect care sa-i aduca ceva audienta-zully, blogul si “noptile”…smart move! mission accomplished. 160 comentarii nu-s de neglijat…mai bine scriu despre “Rusine” cu majuscule decat despre romania acestor oameni…

    noptile inca nu au ajuns la mine dar strugurii mi-au placut…si au mai placut si altor cativa SCRIITORI consacrati care au plecat din Romania si scriu pe la capatul lumii doar ca sa nu mai vada armata asta de romani nefericiti care nu pot dormi de grija textelor altora…brrrr…ce oameni mici…

    p.s. scuze zully, nu m-am abtinut…eu cred in tine, mergi inainte, lasa-i sa latre. eu sunt mai lasha, prefer sa traiesc p-aici ca sa nu-i mai vad/aud…
    hugs din “alaska”…:)

    Like

  19. Am vazut si eu scandalul, am impresia ca omul – nu-l cunosc, dar nici nu tin – chiar nu va ajunge niciodata la strugurii unei femei frumoase si in consecinta zice a priori ca-s acri, iar femeia urata si netalentata. Oricum, valoarea e un lucru hotarat subiectiv, dar tare am impresia ca omul are in el o coasta de misogin si asta e un motiv de a o ataca pe Zully, desi “oficial” o ataca pentru scrisul ei.
    Dar Zully e fata desteapta si pleaca si-n pelerinaj, asa ca Vaya con Dios la Compostella, turcoaico, sau cu Allah sau cu cine vrei tu! Eu am patit una ca asta in urma cu vreo 16 ani, cand eram pusti si scriam proze sf si incercari de traduceri. Am fost la Stiinta si Tehnica, unde dl Albescu m-a primit cu multa bunavointa si mi-a dat tentativele literare lui Dan Mihai Pavelescu, un mare critic literar si scriitor, zicea el (eu nu auzisem decat de Calinescu, Vianu si Manolescu dar eram incult pe atunci). Si omul asta, in dulcea traditie a celor cu “-escu” in coada, m-a desfiintat, a spus ca n-am pic de talent si ca mai bine m-as apuca de o munca utila, cu cârca, fiindca din scris sigur o sa mor de foame. Azi sunt convins ca am castigat, in anii astia, de la multele ziare si edituri de prestigiu pe unde am scris si am tradus in bezna mintii, mai multi bani decat a luat el vreodata pe romanele si criticile lui. Si am fost citit si apreciat de mai multi oameni decat a putut face el fericiti prin ceea ce a scris. Cred ca asa o sa stea lucrurile, daca nu deja stau, si intre Zully si dl Badescu.
    Mutluluklar, Zully!

    Like

  20. did: mai tii minte acum un an sau poate chiar an si jumatate ce te-a revoltat? si felul in care te-ai simtit? mai tine minte o data, fiindca eu am anticipat inca de-atunci ca vor veni zile si comentarii ca acestea. nu ma intreba ce va fi la anul… si nici ce se ascunde cu adevarat in spatele anumitor comentarii…

    JJ: imi plac si-acum criticile, ba chiar le prefer laudelor, dar nu cind degenereaza in insulte si alte agresivitati necontrolate. ma rog…

    hnu: ei, lasa, voisem doar sa te rog sa nu-mi iei apararea. facusem o confuzie la inceput: am crezut ca cezar paul badescu era un tip cu care vorbisem acum vreo doua saptamini si de-aia mi-am permis sa-i las comentarii, dar pe urma mi-am dat seama ca m-am inselat. tipul acela n-ar fi permis asemenea judecati de valoare la adresa unui om pe care, in definitiv, nu-l cunoaste deloc.

    Like

  21. REA: nu cred ca s-a gindit la asta sa insumeze el comentarii, mai degraba au fost fierberi pe la el prin redactie, acum se cauta vinovatul… povestea din spatele povestii noptilor e de fapt cea care pune pe jar citeva persoane care, din nefericire, sau din pura intimplare s-au simtit atacate de scriitura mea “aroganta”. acel cine ma cred eu. acel ce mare se da asta. acel vai ce idioata e. acel cum indrazneste. inca nu s-a inteles ca personajele sint simple personaje, de aceea m-a deranjat felul in care Tupa a pus problema in club a, si asta a declansat altele si altele acumulate de-a lungul timpului.

    si eu o sa fac un act de lasitate si o sa plec probabil foarte curind undeva unde sa pot scrie in liniste, undeva unde nu exista net, nu exista teelfoane, nu exista bloguri, sau mai stiu ce alte chestii de-astea.

    Like

  22. scaevola: hei, sa nu ne avintam chiar asa de sus, il doare in paispe si de mine si de strugurii nu stiu cui… daca l-a deranjat scriitura putea sa dea cu cartea de pereti si gata, dar aici nu e doar un simplu deranj literar.

    nici o carte, oricit ar fi de proasta, nu poate crea astfel de patimi scirboase.
    bafta!

    Like

  23. Zully , am fost la Ciutacu sa-l injur … de mult voiam s-o fac. Pentru siguranta , scriu si aici ca nesimtitu’ probabil n-o sa posteze :
    ‘bai ciutacule am venit sa te injur si io … cam agramat o sa te injur …
    numele meu este Costea Marius Florin , sunt din Brasov.
    te dai genial dar nu esti decat un semielitist frustrat… la baie cu tine … trageti o laba sa te mai descarci , nesimtitule ‘
    si da-mi si mie cartea asta ‘ Nopti orientale’ … te-am intrebat unde-o gasesc pe net si n-ai raspuns … se poate ?! :))
    cam asta …. sa ai o zi buna

    Like

  24. pe net o gasesti pe site-ul editurii tritonic, nebunule! am linkul in blogrollul meu. dar o citesti pe barba ta, ca eu mi-am asumat demult riscul de a fi injurata.

    da` cel putin pe tine stiu cum te cheama…

    Like

  25. ‘ai las’ ca-i bine cand se vorbeste despre tine, inseamna ca existi , esti viu.
    mai bine multumeste-i pentru publicitatea gratuita.
    indiferent daca place sau nu , cartea se va cumpara tomnai fiindca a pomenit-o (fie si de rau) ilustru’ critic , de unde rezulta ca actiunile tale sunt in crestere .
    fii fata salon (asa cum te intuiesc eu ) si da-i o bere ! :)))))))))

    Like

  26. Zullyca, oriunde te-ai afla intri in gura lupilor, cu atat mai mult in locurile noi. Stii ce cred? Oamenilor le e frica de concurenta si de aia ataca. Daca nu ai fi avut valoare nu te-ar fi bagat in seama. Dar ai.

    Like

  27. aveti grija, acadeaua (ah, si nickul tau, atentie!) si areta ati fost deja categorisite drept fete batrine si virgine (publicul meu tinta)…

    loli: oriunde pe unde radio santz…

    mergem mai departe… cu sau fara valoare.

    Like

  28. m-am distrat nitel pe blogul lu’ nea’ frustratul… dar de ce se intersecteaza drumurile tale cu ale lui, nu inteleg… sau trebe el sa aiba pareri despre oricine si oricand… of of… dupa ce ca are o soarta “trista”

    Like

  29. acadeaua, monster, alexandra: hai sa ne vedem de altele. am scos linkul catre.
    prea mult tam tam pentru o carte.
    revin zilele astea cu niste concluzii. sa-mi fac timp.

    Like

  30. n-am avut timp zilele astea sa vad ce se mai discuta. am trait, in schimb. fara prostii sau perversiuni (ca tot mi s-a pus stampila). cu oameni destepti si dragi, cu probleme si zambete, cu lipsuri vesnice si surprize placute. si acum, dupa tot ce am citit aici, ma gandeam ca toti au oameni langa ei cu care sa treaca prin asa ceva. si ca ar fi poate mai bine pentru fiecare sa le/isi mai ofere si lor timp sa traiasca, spuneam, in loc sa arunce cu noroi in stanga si in dreapta. criticile parca erau destinate sa ajute, nu doar sa fie trantite de dragul de a demonstra ceva. ceva, ce?

    buna seara, sa fiti bine.
    e un salut la francezi, apropo, care imi place mie mult: bien à vous! scurt si sugestiv.

    Like

  31. bien a tous🙂

    stai calma, mirela. pina la urma se vor limpezi apele. in definitiv, in spatele celor mai mici fleacuri stau tot felul de probleme nerezolvate in mod fair-play. oamenii s-au transformat in simple ip-uri, nu mai stiu sa se priveasca sanatos in ochi, din nefericire.

    Like

  32. stimata doamna, imi cer scuze pentru cateva replici total deplasate de pe blogul maestrului meu cezar paula badescu, mai ales pentru “e obigatoriu sa te iei de autori”.

    sunt nou prin lumea asta virtuala si realizez ca inca nu am pozitii asumate. mea culpa!

    Like

  33. mai zully o sa fiu offtopic dar voiam de mai mult timp sa-ti scriu.
    am citit de curand cartea cu strugurii🙂. faina, simpla, dura, scurta, introspectiva, si spune atat de multe despre o generatie care acum vorbeste si vorbeste o limba aparte. mi se pare ca tu esti una din acele voci care vor spune din generatia noastra o noua poveste pentru cei ce vor veni. o poveste ce nu s-a scris asa cum o vedem noi ci cum au vazut-o altii pentru noi. fiindca desi idila cu struguri e frumoasa ca poveste de dragoste in sine, cred ca adevarata istorie de acolo este a ta, subtil spusa si poate putin tulbure, si chiar tulburatoare.
    si eu sunt unul din corporatii aia fara timp, cu viata concisa si limitata cu orizont decandent in taskuri si prioritati. acolo m-am regasit, poate mai putin in cinism. eu le vad mai optimist. lucrurile i mean.
    vreau si eu sa am un timp al meu, un blog, o contributie si in cele din urma o poveste. sau mai multe. aspiratia asta catre blogging nu ma atrage, dar ma ajuta. am multe cuvinte, istorii si lucruri nespuse, pe care intr-o zi as vrea sa le spun asa cum ai facut tu in cartea cu struguri.
    intr-o zi cand timpurile noastre concise vor avea un ragaz si el se va potrivi mi-ar placea sa te cunosc. de sase luni ma chinuie boala asta a scrisului, fara leac din pacate si as vrea sa cunosc si alti bolnavi. ce ma mira, sau poate nu cunosc eu bine, e ca desi cred ca sunt multi bolnavi din astia, ei prea se aduna🙂 sa poata sa isi aline suferintele – un fel de AA, sau harm reduction cum se numeste in lumea in care lucrez eu.
    voi reveni. sper ca data viitoare sa am si eu blogul meu si sa pun primele crampeie de povesti.
    dg

    Like